آیرال خبر،آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی استان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: در هر جامعه‌ای نیروی انسانی عظیم‌ترین سرمایه بوده و از منابع طبیعی و ثروت‌های فراوان و قدرت باارزش‌تر است.

به گزارش آیرال خبر ،وی ادامه داد: اگر نیروی انسانی شایسته‌ای در جامعه باشد آن جامعه با ارزش خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از کیان نیروی انسانی آن افرادی که پاکدل، کوشا، فعال و متحرک هستند جامعه را به عظمت و قله عزت می‌رسانند، بیان کرد: بسیجیان مصداق همین افراد هستند و همه آنها مجاهدان فی سبیل‌الله بوده و مسائل اجتماعی را بر مسائل شخصی مقدم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان در تمام عرصه‌ها از جمله نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها به صورت مفید حضور به هم رسانده و گوی سبقت را را از دیگران ربوده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی حرف حق و امور خیر و تفکر نیک را می‌پذیرد، از این رو پیامبر اکرم(ص) نیز سفارش اکید بر توجه و هدایت نسل نونهال داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی گل سرسبد در بین بسیجیان است، عنوان کرد: باید جوانان بسیجی به خاطر این نعمت الهی شاکر باشند که در این سن توانسته‌اند آمادگی خود بر پیروی از ولایت فقیه و دفاع از ارزش‌های اسلامی و … را اعلام کنند.

آیت‌الله‌ مجتهدشبستری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه افتخار‌آفرینی کرده‌اند، تشریح کرد: در آن دوران افرادی بودند که نیروی ارتش بوده و به خاطر وظیفه اعزام شدند، اما افرادی چون بسیجیان نیز بوده‌اند نه تنها از روی اجبار نبوده، بلکه با اجبار اصرار بر اعزام خود به جبهه‌های نبرد داشتند.

وی اضافه کرد: در میان این دانش‌آموزان نیز برخی مانند ستاره درخشیدند و یکی از آنها شهید محمدحسین فهمیده است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص وی بیاناتی داشته‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد شهید فهمیده فرموده‌اند که زنده نگهداشتن حادثه شهادت دانش‌آموزان بسیجی از اصالت دفاع مقدس است و بروز چنین حوادثی در تربیت خانواده‌های با اصالت بسیجی و اسلامی جلوه‌گر می‌کند، یادآور شد: طبق زندگینامه، شهید فهمیده از خانواده مذهبی و مقید بوده و انس با قرآن داشت که توانسته با آن سن کم رشادت و شجاعت خود را نشان دهد و ایثارگری کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شهید فهمیده الگو و اسوه جوانان ما است، گفت: امروزه باید خود را آماده مقابله در جنگ نرم کنید که دشمن از این سلاح برای انحراف جوانان اسلامی کرده است.

وی اضافه کرد: امروزه دشمن از جنگ سخت با ایران خسته شده، اما به جنگ نرم دل بسته است و در تلاش برای ایجاد شبهات بین جوانان اسلامی است تا آنها را از ولی فقیه و ارزش‌های اسلامی دور نگه دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برخی می‌گویند وسایلی مانند ماهواره صرفا برای نقل و انتقال مباحث علمی استفاده شود خوب است، گفت: دشمن اینگونه ترویج نداده و درصدد ایجاد تفکرات منفی است.

وی خطاب به نوجوانان بسیجی اظهار کرد: در شرایط فعلی که آمریکا می‌خواهد جوانان به سمت غرب گرایش داشته و تفکرات سکولار بگیرند وجود جوانان بسیجی که آن تفکرات را کنار زده و گوش به فرمان رهبری هستند نشان می‌دهد این ابزارآلات را مورد عنایت قرار نمی‌دهند و پاسخگوی شبهات ایجاد شده نیز هستند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با تأکید بر اینکه بسیجیان باید پاسخگو به شبهات بوده و مجاهدان فکری باشند، گفت: در برخی روایت نوجوانان و جوانان سهم بیشتری در صحابه امام زمان(عج) دارند و باید به خود ببالند که در زمان غیبت نیز پیرو صدیق ولی فقیه هستند.

وی بر لزوم شرکت تمام اقشار مردمی در راهپیمایی 13 آبان‌ماه تأکید و تصریح کرد: باید علاوه بر حضور خود، تمام اطرافیانتان را به حضور در این راهپیمایی دعوت کنید، چراکه دشمن امروزه علناً دشمنی خود را نسبت به کشور اعلام کرده و حضور مردمی پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهد بود.

اجتماعی 95/6/8

کدخبر110852

خبرنگار125روزدار

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.