آیرال خبر ، در جلسه‌ای که با حضور عناصر فرهنگی و دانشجویان فعال در آئین‌های فرهنگی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه در کربلای حسینی نهفته است.

به گزارش آیرال خبر ،وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه با الهام گرفتن از شعائر حسینی توسط مردم متدین ایران به پیروزی رسیده است، یادآوری کرد: بنابراین با مطالعه تاریخ انقلاب می‌توان برای درک فرهنگ حسینی و عاشورایی هم قدم برداشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را توجه به شعائر حسینی دانست و یادآوری کرد: در این صورت همچنان انقلاب اسلامی جاری و ماندگار می‌ماند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه بر لزوم حفظ روحیه خیرخواهی، اصلاح سنت‌های نادرست اجتماعی و محور قرار دادن معنویات تاکید کرد و گفت: باید سیره امام حسین (ع) را همواره مورد توجه قرار دهیم.

جباری با اظهار اینکه باید از شجاعت، جسارت و حق‌طلبی همچنین روحیه ایثار و فداکاری ایشان همواره الگوبرداری کنیم، بیان داشت: این روحیه و خط مشی را در همه مردم باید حفظ و تقویت کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دوری از مکتب امام حسین (ع) به طور قطع دوری از حقیقت انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت، یادآوری کرد: به این ترتیب شکست بزرگی را ملت ما متحمل خواهند شد.

جباری بر لزوم اجرایی کردن سنت‌های ساده، پرمحتوا و مردمی عزاداری حسینی تاکید کرد و بیان داشت: در برهه‌ای از تاریخ به دلیل مخالفت حکام مراسم‌ها به شکل مخفیانه برگزار می‌شد اما به برکت نظام اسلامی امروز به رونق این آئین‌ها افزوده می‌شود./فارس

اجتماعی 95/6/26

کدخر110850

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.