آیرال خبر ،غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا شمال‌غرب کشور اظهار کرد: روز پنج‌شنبه، 20 آبان ماه از ساعت 9 تا 12 ظهر میزبان خانواده شهدای بهداری پنج استان قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در یادواره شهدای بهداری رزمی هشت سال دفاع مقدس لشکر 31 عاشورا در تالار وحدت دانشگاه تبریز خواهیم بود.

به گزارش آیرال خبر ،وی با بیان اینکه شهدای بهداری رزمی با توجه به عقبه خود، کمتر شناخته شده و همچنین کمتر در مورد آن‌ها صحبت شده است، گفت: آنها از جمله شهدای مظلوم هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌آیند که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد این شهدا توصیه شده است.

فرمانده سپاه عاشورا با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار کرد: باید همیشه یاد شهدا را گرامی داریم زیرا جنس دفاع مقدس ما از جنس عاشورا است و همان طور که عاشورا فراموش نمی‌شود، دفاع مقدس برای ما نیز فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه رسته رزم، پشتیبانی رزم و خدمات رزمی در جنگ وجود داشت، افزود: در مجموعه پشتیبانی رزمی عناصر تاثیرگذار بهداری رزمی بود که وجود آنها باعث جنگیدن رزمندگان شده بود.

سردار کریمیان تصریح کرد: در روزهای جنگ یکی از خطراتی که رزمندگان را تهدید می‌کرد، مجروحیت و خطرات بهداشتی و محیطی بوده که در اثر بیماری‌های واگیردار به وجود می‌آمد که در بسیاری از نبردها به دلیل ضعف تجهیزاتی و عدم پشتیبانی مناسب دچار شهادت شد‌ند.

وی در خصوص وظایف بهداران رزمی گفت: بهدار رزمی قبل از عملیات با آماده‌سازی تجهیزات همچنین مراقبت از محیط بهداشت روانی پرسنل انجام داده است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بهداری رزمی، در حین عملیات بود که با مداوا و پانسمان موقت و اضطراری مجروحان فعالیت می‌کردند.

وی افزود: آموزش پرسنل و نیروهای رزمنده برای خودامدادی از دیگر وظایف بهداری رزمی بود همچنین آمادگی خود این افراد برای حضور در خط نبرد نیز از نکات برجسته دوران دفاع مقدس است.

سردار کریمیان با بیان اینکه ستاد یادواره شهدای بهداری رزمی از مدت‌ها قبل در پنج کمیته آغاز به اجرای مقدمات برگزاری این یادواره کرده است، گفت: با 118 خانواده شهدای بهداری رزمی ملاقات شده همچنین شناسنامه عملیاتی و عملکردی بهداری رزمی برای 118 شهید از استان آذربایجان‌شرقی، 106 شهید از آذربایجان‌غربی، 61 شهید از اردبیل، 27 شهید از زنجان، 19 شهید از قزوین اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: حاصل تمام فعالیت‌های پنج کمیته ستاد شهدای چاپ کتاب چهار جلدی در مورد شهدای بهداری رزمی است که روز یادواره رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وضعیت فعلی بهداری رزمی سپاه چگونه است، گفت: وضعیت فعلی از نظر تجهیزات، کادر درمان، و نیروهای متخصص بسیار پیشرفته بوده و به صراحت می‌توان گفت توانمندی ایران از نظر بهداری رزمی 10 برابر دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اخیرا رزمایشی نیز در خصوص بهداری رزمی برپا شد که این رزمایش همه ساله برای نشان دادن توانمندی و آمادگی نیروها انجام می‌گیرد.

سردار کریمیان در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص اینکه آیا کمک‌های بهداری برای سوریه و عراق با نام مدافعان حرم بهداری از طرف استان ارسال شده است، گفت: در سطح کلان کمک‌های فراوانی شده است که به برکت خون شهدا مدیریت و فرماندهی مناسبی صورت گرفته است و برخی از تجهیزات و امکانات و دارو به کشورهای همسایه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی پیشرو در کمک به مدافعان حرم است و رتبه یک در بحث پشتیبانی دارد همچنین برخی از بیمارستان‌های استان نیز مجروحان مدافع حرم را پذیرش و درمان می‌کنند./فارس مذ

اجتماعی 95/8/16

کدخبر110855

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.