آیرال خبر،حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری ظهر امروز در جلسه مشترک شورای قضایی استان آذربایجان‌شرقی با تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری جلسات مشترک دادگستری با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را تعامل بیشتر برای اصلاح قوانین و ارتقای کیفی عملکرد دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر،وی گفت: با وجود تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، ماده 450 قانون آیین دادرسی کیفری جدید موجب افزایش این پرونده ها شده است.

مظفری 80 درصد پرونده‌های حقوقی و 30 درصد پرونده‌های کیفری استان را مربوط به اموال مردم دانسته و اجرای طرح ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در استان را از جمله طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در استان عنوان کرد.

رئیس تشکیلات قضایی استان میانگین مدت رسیدگی به پرونده قضایی در استان را کمتر از یک ماه و اجرای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی را از عوامل کاهش زمان رسیدگی اعلام کرد.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تعامل هرچه بیشتر برای حل مشکلات و اصلاح قوانین ارائه کردند.

در ابتدای جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارشی از وضعیت دادگاه‌ها و آمار پرونده‌های دادگستری استان ارائه داد.

در این جلسه مشکلات بودجه‌ای و کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی با ارائه آمار از طریق پاور پوینت مطرح و پس از تبادل نظر، نمایندگان بالاتفاق اعلام آمادگی کردند برای تخصیص اعتبارات و تأمین نیروی انسانی قوه قضائیه هرگونه مساعدت لازم را به عمل آورند./فارس

کدخبر110890

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.