آیرال خبر
به گزارش آیرال، جواد آهنگری در سومین نشست هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی،با اشاره به اینکه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شامل ٢٣ ماده و هفت تبصره است، ادامه داد: این قانون یک قانون مترقی و یک نقطه عطف در راستای صیانت از حقوق شهروندی است که باید سال‌ها پیش به مرحله اجرا درمی‌آمد.

وی با بیان اینکه هر شهروند حق دارد به سهولت و بدون مشکل به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد، افزود: راه‌اندازی سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، یک اتفاق بزرگ و مبارک است که هم فساد اداری و رانت را از بین می‌برد و هم با ضابطه‌مندی، در راستای تحقق اهداف دولت پاسخگو و الکترونیک موثر واقع می‌شود، در نتیجه شاهد اصلاح و بهبود وضعیت در اطلاع‌یابی سیستم‌های اداری خواهیم بود.

آهنگری افزود: براساس ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مؤسسات مشمول قانون موظفند در صورت لزوم اطلاعات را در اختیار همگان قرار دهند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی سازمان‌ها با جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، تصریح کرد: هرچه این حلقه ارتباطی گسترده‌تر و محکم‌تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق‌تر خواهد بود.

وی افزود: بدون تردید بسترسازی به منظور بالا بردن سطح آگاهی افکار عمومی جامعه با کسب نظر از فرهیختگان این عرصه یکی از وظایف عمده و مهم روابط عمومی‌ها در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال می‌باشد.

آهنگری همچنین خواستار ایفای نقش فعالانه روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌های تولید و اشتغال شد و ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی ادارات و تدوین برنامه‌های دستگاه‌های دولتی درخصوص اقتصاد مقاومتی، روابط عمومی‌ها باید به نقش اطلاع‌رسانی خود پیش از پیش توجه کنند.

وی همچنین اهمیت کارگزاران روابط عمومی را در رویارویی با بحران‌های احتمالی مهم دانست و افزود: روابط عمومی‌ها باید به صورت هنرمندانه در خصوص مدیریت و کنترل مصرف بهینه برق و آب همت گمارند.

وی تصریح کرد: باید همگان به این باور برسند که بحران آب جدی است و به صورت جدی درمدیریت مصرف آب و برق تلاش کنند.

ناصر عبداللهی فلاحی، معاون روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر ضرورت تشکیل منظم جلسات شورا با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه به صورت ماهانه، ارتباط بیشتر اعضای هیات رئیسه و مشارکت کلیه اعضا در امور مربوط، آمادگی اعضا برای ارائه پیشنهادها در ارتباط با دستور جلسات و برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان به بهترین شکل ممکن تأکید کرد.

محمدرضا عزیزپور، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در خصوص بحران آب، اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی و تشکیل نشست مشترک روابط عمومی‌های صنعت برق و آب توضیحاتی بیان کرد.

محمدرضا بخشعلی‌زاده، مدیر روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران هم با اشاره به ضرورت مصرف بهینه آب و برق در استان، راهکارهایی برای برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان ارائه کرده و تشکیل مداوم جلسات شورا را خواستار شد.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز هم در ادامه این جلسه به ارائه عملکرد جامع این شرکت پرداخت و اظهار کرد: شرکت پتروشیمی تبریز با داشتن دو هزار و 700 نیروی انسانی، تولیدکننده 800هزار تن انواع پلاستیک‌های خام به شمار می‌آید.

افشاری افزود: متأسفانه این مجتمع تا شهریور 1394، 190 میلیارد تومان زیان انباشت داشت که با استقرار مدیریت جدید و اعمال تغییرات با گریدهای جدید و مورد نیاز داخلی و خارجی و افزایش صادرات از 30درصد به 80درصد توانست در عرض یک سال زیان را به صفر برساند و در نیمه دوم سال 1395، در عرض 6 ماه به سوددهی کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب و راه‌اندازی واحدهای جدید ضمن دو برابر شدن تولیدات مجتمع برای 2500 نفر از جوانان نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.
کدخبر100066
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.