آیرال خبر
احمدعلیرضا بیگی اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ بزرگترین رویداد برای استان آذربایجان‌شرقی است که هدف اصلی در این سال مطرح شدن مردم استان در سطح ملی و فراملی است.

وی با تاکید به اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های عظیمی برای مطرح شدن دارد، بیان کرد: هدف ما در تبریز ۲۰۱۸ این است که از زیرسایه ماندن دیگران خارج شده و تبریز واقعی را به عرصه نمایش بگذاریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب ۶ وکیل از تبریز در مجلس شورای ملی که باعث حسادت بیشتر شهرهای دیگر شده بود، گفت: نیاز به ۶ نماینده به خاطر نام بزرگ تبریز بود که مجلس شورای ملی به نقطه برتر بودن تبریز در آن زمان گواهی داده است.

وی افزود: در حال حاضر تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است که در این نقطه برتر قرار گیریم و تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

بیگی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه تیم فوتبال تراکتورسازی در حیطه وظایف نمایندگان مجلس نیست ولی به خاطر اینکه از طریق این تیم می‌توان نام تبریز را پرآوازه کرد، بیشتر روی تراکتورسازی تاکید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ثروت، آثار طبیعی و ابنیه تاریخی آذربایجان‌شرقی به قدری زیاد است که باید در اولویت برنامه‌ها جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها قرار گیرد، افزود: کندوان مصداق یکی از بزرگترین آثار تاریخی استان است که به واسطه آن کل جهان نام آذربایجان‌شرقی را می‌شناسند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه هیچ‌کاری برای برجسته کردن نام کندوان صورت نگرفته، گفت: کندوان تنها روستایی غاری در جهان است که زندگی درون آن جاری بوده و مردم در آنجا زندگی می‌کنند و البته گردشگران زیادی را نیز جذب خود کرده است.

وی با یادآوری اینکه در زمان استانداری آذربایجان‌شرقی، اهالی آن منطقه گمان می‌کردند که می‌خواهیم خانه‌های آنها را از دستشان خارج کنیم، افزود: در آن زمان به همه غارها و خانه‌های سنگی سند دادم در حالی که به هیچ غاری سند داده نمی‌شود.

بیگی با تاکید به فراهم‌سازی بستر برای تخلیه منطقه کندوان جهت ایجاد مکانی توریستی، گردشگری و فرهنگی گفت: برای اهالی آن منطقه زمین‌هایی اختصاص دادیم و زیرساخت‌های لازم فراهم آورده شد که با اتمام دولت دهم، پروژه منتفی شد و کسی پیگیری نکرد.

وی افزود: جای تاسف است که وقتی دولتی تمام می‌شود، دولت جدید پروژه‌هایی قبلی را نادیده بگیرد که منفعت مردم در آن مطرح است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: برخی به قدری خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده کرده‌اند که حال و حوصله‌ای برای پیگیری مسائل اساسی نمانده است.
کدخبر100070
انتهای خبر/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.