سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مطالعه و یادگیری مستمر برای نومعلمان را از ضروریات کار آنان دانست.

آیرال خبر
وی به نو معلمان توصیه کرد که برای کنترل استرس و فشار کاری در دورهای آموزشی مدیریت استرس شرکت کنند و از دستاوردهای علمی در این زمینه نهایت استفاده را کنند.

وی تاکید کرد: فرصت های رشد و بالندگی به دست نومعلمان و همکاران آنان شکل می گیرد و باید به طور فعالانه فرصت ها را برای رشد حرفه ای خود درست هدایت کنند و خود فرصت ساز باشند.

مهر محمدی، به عضویت در شبکه های ارتباطی و پشتیبانی حرفه ای تاکید کرد و افزود: مشارکت و عضویت در چنین گروه هایی در ابتدای مسیر شغلی معلمان اثر گذار است و حتی نو معلمان می توانند شبکه های جدیدی را بسازند و فعالیت کنند.

وی بیان کرد: محیط های آموزشی الگوهای فرهنگی و رفتارهای آموزشی و تربیتی خاصی دارند که به تدریج و با اقدامات سنجیده و سازمان یافته می توان در آن ها تحول ایجاد کرد و تاثیر مثبتی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نومعلمان مراجع قدرت و مدیران آموزشی را به رسمیت بشناسند، ادامه داد: تقویت رابطه شخصی، عاطفی و نیز تعاملات اجتماعی بین معلمان و مدیران باید در اولویت کار معلمان باشد و برای بهبود و گسترش روابط تلاش کنند.

مهر محمدی خاطرنشان داد: شناسایی مراجع قدرت اجتماعی محلی و استفاده از ظرفیت و تجارب آنان برای تحقق اهداف حرفه ای نو معلمان می تواند در مسیر شغلی تعیین کننده باشد و در جهت رفع موانع گام برداشت.

وی یاد آور شد: تعامل با والدین دانش آموزان یک فرصت ارزشمند برای معلمان است که می توان والدین را با جریان های نوآورانه همراه کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید ارزش معلمی را به پول و مسائل مالی گره زد، افزود: نو معلمان این شغل را وسیله ای برای امرار معاش نبینید و ارزش حقیقی آن با ارزش اعتباری و پولی قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: همراهی با جریان تحول ارتباطات و تکنولوژی برای کسب مرجعیت بسیار مهم است و از سویی معلمان نباید خود را دانای کل نشان دهند بلکه با نهایت صداقت و غم خواری در پی حل مسائل و مشکلات دانش آموزان باشند.

انتهای پیام

کدپیام1000118

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.