آیرال خبر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه تامین برق از طریق انرژِی خورشیدی در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان انرژی های نو ایران (سانا) با توانیر از سال 93 آغاز شده است، گفت: تا زمان حاضر 25 سامانه خورشیدی در حوزه فعالیت این شرکت ایجاد شده است.
25 سامانه خورشیدی در حوزه توزیع برق تبریز نصب شد
عادل کاظمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه این سامانه های سه کیلوواتی در مدارس و مراکز آموزشی شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر راه اندازی شده است، اظهار داشت: هم اکنون کل ظرفیت سامانه های خورشیدی تبریز 75 کیلووات است و برق تولیدی از این طریق به شبکه تزریق می شود.
وی با اشاره به پیامدهای استفاده از منابع فسیلی مثل گاز، گازوئیل، نفت خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست ناشی از سوخت نیروگاه های حرارتی به ویژه در زمستان ما را بیش از پیش برای جایگزین کردن انرژی های پاک و ارزان ترغیب می کند.
وی با اشاره به برنامه ریزی های لازم جهت احداث 30 کیلووات نیروگاه خورشیدی در محل امورهای بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تبریز، خاطرنشان کرد: در سال 96، یک نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در محل امور برق باغمیشه احداث شد.
کاظمی اعلام کرد: تاکنون یک فقره تائیدیه اتصال نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 51 کیلووات و دو فقره تائیدیه اتصال به شبکه نیروگاه بادی به ظرفیت تجمعی یک هزار و 980 کیلووات برای شرکت های برق منطقه ای و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه دولت قرارداد جدید تضمینی برق به مدت 20 سال با نیروگاه های تجدیدپذیر و با نرخ مصوب منعقد کرده است، گفت: تبریز یکی از مناطق مناسب برای احداث سامانه خورشیدی است زیرا که با وجود باور عمومی در خصوص کارکرد نامناسب نیروگاه خورشیدی در دمای پایین تبریز، پنل های خورشیدی در مناطق با دمای کمتر راندمان بالاتری دارند.
وی با بیان اینکه نظارت کامل بر عملیات سایت یابی، نصب، راه اندازی و بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر از وظایف این شرکت است، اعلام کرد: اجرای ظرفیت برآوردی ادارات و ارگان های مشمول طرح تامین 20 درصد برق مصرفی از انرژی های تجدید پذیر و پاک به عنوان مصوبه هیئت وزیران، با تعامل استانداری پیگیری می شود.
کاظمی، با اشاره به حمایت های این شرکت سرمایه گذاری در زمینه تولید برق خورشیدی گفت: تهیه راهنمای متقاضیان خرید تضمینی نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر (شامل مشترکین برق تا سقف 100 کیلووات خورشیدی و 1 مگاوات بادی) در سایت برق تبریز به آدرس www.toztab.ir امکان پذیر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به همان سایت از لیست پیمانکاران تایید شده که از طریق همین شرکت تهیه شده است برای بهره‌مندی در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های تجدیدپذیر استفاده کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.