حمیدی

آیرال خبر- معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه شروع برای تبدیل تبریز به یک شهر گردشگری و توسعه گردشگر پذیری در این کلان شهر بوده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص ادامه می‌یابد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام حمیدی در برنامه تلویزیونی مطالبه شبکه سهند، که به بررسی نتایج عملکرد دستگاه های مختلف در خصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸ اختصاص داشت، گفت: ارتقا فرهنگ عمومی در برخورد با گردشگران مهمترین اصل برای توسعه صنعت گردشگری در تبریز است.

او ادامه داد: امروز، وقتی مردم در خصوص نبود گردشگر در تبریز مطالبه دارند یعنی فرهنگ گردشگرپذیری در این شهر بالا رفته و از نظر ما این مهمترین دستاورد رویداد تبریز ۲۰۱۸ است و باید تلاش کنیم این فرهنگ گسترش هم پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با انتقاد از نبود مدیریت هماهنگ و مشخص نشدن مسئول اصلی تبریز ۲۰۱۸ گفت: تغییرات مختلف در ستاد استانی و بحث نمایندگی تام الاختیار دست به دست هم داد تا نتوانیم تمام برنامه ها را اجرایی کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه های مختلف شهری پیش بینی شده برای تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: مرکز همایش های بین المللی، کف سازی بازار، صدور پروانه رایگان برای احداث ۲۲ هتل و هتل آپارتمان در شهر تبریز تنها بخشی از اقدامات شهرداری برای این رویداد مهم بین المللی بود.

رئیس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸، افزایش ۴۰ درصدی گردشگر داخلی و ۱۷ درصدی گردشگر خارجی به شهر تبریز را از دستاوردهای این ستاد دانست و ادامه داد: این کمیته بیش از ۷۰ درصد برنامه های خود را اجرا کرده است و تعدادی از برنامه ها نیز تا پایان سال اجرا میشود.

حمیدی در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری تبریز برای این رویداد اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از ۱۷۶ عنوان برنامه ملی و فراملی از اقدامات دیگری است که شهرداری تبریز اجرا کرده است.

معاون شهردار تبریز با بیان اینکه در بودجه سالانه این شهرداری ۵۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲۵ میلیارد اعتبار اختصاصی برای تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده بود گفت: بر اساس تحقق بودجه شهرداری این مبالغ در اختیار ستاد تبریز ۲۰۱۸ شهرداری تبریز قرار گرفته و این اعتبارات هزینه شده است.

او گفت: حضور در نمایشگاههای گردشگری امارات، آلمان، ترکیه و برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در کشورهای مختلف از جمله روسیه، بوسنی، ترکیه از اقدامات دیگر شهرداری تبریز برای این رویداد ملی بوده است.

حمیدی در خصوص برنامه هایی که تاکنون توسط شهرداری برگزار نشده است گفت: همایش بین المللی شمس تبریز در ابتدا جزو تکالیف کمیته تبلیغات و امور بین الملل نبود و بعدا اجرای آن به این کمیته واگذار شد و بخشی از مطالعات آن انجام شده است.

او همچنین افزود: نمایشگاه تبریز در گذر تاریخ مطالعه و تمام محتوای آن آماده شده، اما به دلیل عدم تکمیل سالن های مقبره الشعرا هنوز به نمایش گذاشته نشده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.