آیرال خبر- مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: بارش برف، رفت و آمد در مسیر روستاهای مناطق کوهستانی استان را با کندی مواجه کرد.

به گزارش آیرال خبر، غلامرضا رسول زاده روز دوشنبه با بیان اینکه بارش برف در جنوب استان از روز گذشته شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: در برخی از مناطق کوهستانی و سخت گذر استان، بارش برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی شده یا رفت و آمد در آن ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی اظهار داشت: رفت و آمد در آزاد راه تبریز – زنجان و راه های اصلی و فرعی استان به صورت امن در جریان است.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون ارتفاع برف در محدوده آزاد راه تبریز – زنجان به بیش از ۱۵ سانتی متر و در شهرهای چاراویماق و هشترود به ۳۰ سانتی متر رسیده است.
رسول زاده ادامه داد: ماموران راهداری آذربایجان شرقی برای جلوگیری از لغزندگی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی استان و آزاد راه تبریز – زنجان در حال گشت زنی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.
وی با بیان اینکه براساس اعلام هواشناسی، بارش برف تا ساعت ۳ بعد از ظهر امروز ادامه می یابد، گفت: ماموران راهداری به محض قطع بارش برف اقدام به برف روبی و نمک پاشی محورهای روستایی خواهند کرد.
رسول زاده تاکید کرد: با توجه به لغزندگی راه ها، رانندگان باید در محورهای ارتباطی استان با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی از روز یکشنبه در استان فعال شده و موجب بارش برف و مه گرفتگی به ویژه در نیمه جنوبی استان شده است.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.