آیرال خبر- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به تحول شعرهای بعد از انقلاب در جهان،گفت: غفلت‌ستیزی و دعوت به بیداری یکی از موضوعات ‌ شعر امروز ماست. روشن‌فکران غربی وقتی در حوزه شعر ورود می‌کنند، به غیر از بُعد مادی چیزی ندارند.

 

فرمانده سپاه عاشورا: غفلت‌ستیزی و دعوت به بیداری ‌شاخصه شعر انقلاب است

‎به گزارش آیرال خبر، سردار عابدین خُرم ظهر امروز در جشنواره سراسری فرهنگی هنری سپاه، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: پویش‌های ارزشمندی که از دیروز در قالب جشنواره فرهنگی هنری سپاه در این مجلس شاهد بودیم، خیلی برای ما ارزشمند و روح‌انگیز است. مداحان و شعرای ما رویش‌های این انقلاب هستند و خوشحالیم که میزبان آنها هستیم.

‎وی به برشمردن اولین‌های تبریز در عرصه‌های مختلف پرداخت و یادآور شد: محصولات اولین‌های تبریز همیشه بدون استثنا فرهنگی و هنری بوده است و استاد قره‌باغی یکی از این اولین‌هاست که در جشنواره فرهنگی هنری سپاه نیز حضور دارد.

‎فرمانده سپاه استان آذربایجان شرقی با ذکر صحبت‌های مقام معظم درباره اهمیت فرهنگ و هنر، عنوان کرد: ما در جشنواره فرهنگی هنری سپاه از ۴۰۰ شاعر پاسدار انقلابی در استان آذربایجان شرقی پذیرایی می‌کنیم و این یک پدیده ارزشمند به حساب می‌آید. پاسداران انقلاب در همه حوزه‌ها خصوصیت‌های ویژه‌ای دارند و هنرمند اسلامی خلاقیت خود را در قالب باورهای درونی خویش استفاده می‌کند. همه هنرها زیباست، اما این هنر باید زمینه هویت دینی، انقلابی و خدمت به بشر را در داشته باشند.

‎سردار خرم ادامه داد: رهبر عزیز ما از ابعاد مختلف یک هنرمند ایده‌آل هستند. اگر ایشان در حوزه هنر و شعر ورود پیدا نمی‌کردند، معلوم نبود وضعیت هنر ما به کجا می‌رفت. ما الان زنده بودن هنر در این کشور را از نگاه معظم رهبری کاملاً شاهد هستیم و هنرمندان باید این را قدر بدانند. هنرمندان ما امروز در سه حوزه «شهدای انقلاب، امام شهدا و امام مقاومت» می‌درخشند. هنرمندان این انقلاب، شهدا بودند. بحث حمایت مقام معظم رهبری از حوزه هنر هم که جای خود را دارد و هنرمندان دنیا از این نعمت بی‌بهره هستند.

‎وی با اشاره به تحول شعرهای بعد از انقلاب در جهان، خاطرنشان کرد: غفلت‌ستیزی و دعوت به بیداری یکی از موضوعات ‌ شعر امروز ماست. روشن‌فکران غربی وقتی در حوزه شعر ورود می‌کنند، به غیر از بُعد مادی چیزی ندارند.

‎فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: با این حال موضوع شعر هنرمندان انقلابی بازگشت به خویشتن و مبارزه با تفکر غربی و لیبرالی بوده. خصوصیت دیگر هنرمندان انقلاب «پیوند حماسه با انقلاب» است. تربیت و دفاع و مقاومت بدون حماسه ارزش ندارد. شهدی ما یک معرفت الهی در وجودشان فوران می‌کرد و این موضوع را وقتی با حماسه پیوند می‌زدند، یک حماسه ایجاد می‌شد.

‎سردار خرم در پایان گفت: در حالی که انقلاب اسلامی در شرایط دشوار جهانی امروز با تحریم‌ها و فشارهای روانی مواجه است، هنرمدان ما از طریق قلم، دوربین و صداشان در مقابل این حجم ایستادگی کرده‌اند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.