مهدی یوسفی

بیشترین سهم بودجه ۹۸ شهرداری تبریز به پروژه ها و طرح های بازآفرینی شهری و توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل شهردار با بیان این مطلب، گفت: در بودجه تسلیمی شهردار به شورای  شهر، بیشترین سهم به طرح های حمل و نقل و عبور و مرور شهری اختصاص یافته است.

وی افزود: این طرح ها شامل افزایش ظرفیت معابر شهری، بازگشایی ها، اصلاح هندسی تقاطع‌ها، ایجاد توقفگاه (خودرو، موتور سیکلت، دوچرخه) در مناطق پرتراکم با اولویت مشارکت بخش خصوصی، تکمیل و اصلاح و به‌سازی معابر اصلی شهری و ایجاد تقاطع های غیر هم‌سطح اولویت‌دار از پروژه های مشمول این طرح است.

یوسفی اظهار کرد: افزایش ایمنی که شامل احداث و به‌سازی پل‌ها و زیرگذرهای عابر پیاده، ایمن‌سازی معابر و مسیرهای ویژه وسایل نقلیه دوچرخ، مناسب‌سازی معابر شهری برای عبور افراد ناتوان و کم توان از دیگر پروژه‌های تحت پوشش طرح بهبود عبور و مرور شهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مشمول طرح بهبود عبور و مرور شهری، افزایش کارایی سامانه‌های حمل‌ و نقل عمومی شامل اصلاح هندسی ایستگاه‌های خودروهای جمعی، احداث ایستگاه‌های مناسب خودروهای جمعی، ایجاد و توسعه خطوط ویژه اتوبوس، تکمیل و به‌سازی پایانه‌های مسافری شهری به شمار می آید.

معاون حمل و نقل شهرداری تبریز مدیریت و پایش ترافیک را نیز جزو این طرح عنوان کرد و گفت: پایش ترافیک شامل ساماندهی چراغ‌های راهنمایی، ساماندهی و توسعه علائم افقی و خط کشی‌ها، آموزش ترافیک برای کودکان و نوجوانان نیز از جمله پروژه‌هایی است که در طرح بهبود عبور و مرور شهری مصوب شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.