مدبر

آیرال خبر- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز توسعه فضای سبز را راهکاری موثر برای کاهش آلودگی هوا دانسته و افزود: ایجاد کمربند سبز در اطراف تبریز از مهمترین تلاش های مجموعه فضای سبز تبریز برای دستیابی به هوای پاک است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی مدبر در حاشیه همایش ۲۹ دی روز هوای پاک که به مناسبت این روز با حضور دانش آموزان و سفیران سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در همین راستا طی سال جاری ۱۶۰ هزار اصله نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در تبریز کاشته شده است.

مدبر با تاکید بر اینکه این نهال های کاشته شده از گونه های سازگار با اقلیم منطقه هستند، افزود: این گونه ها از نوع مقاوم به کم آبی مانند گز، زبان گنجشک، نارون، اقاقیا، کاج سیاه، سنجد، سرو خمره ای و توت هستند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های این سازمان جهت کمک به کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: پوشش گیاهی مناسب در سطح شهر تا اندازه زیادی می تواند  به بهبود مولفه های هوای پاک کمک کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز یادآور شد: طی سال جاری ۱۲۰ هزار اصله انواع نهال نیز به صورت رایگان بین شهروندان تبریزی، مراکز علمی و آموزشی، اداره ‌ها، سازمان ‌ها و کارخانه ها در راستای توسعه فضای سبز توزیع شده است.

گفتنی است، ویژه برنامه ۲۹ دی روز هوای پاک با مشارکت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور جمعی از دانش آموزان و سفیران سلامت در سالن همایش های شهرداری تبریز برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.