آیرال خبر- محمدپور گفت: جشنواره مطبوعات بعد از یک سال توقف امسال برای چهارمین دوره برگزار خواهد شد تا ضمن تبلیغ توانمندی‌های رسانه‌ها استعدادهای نو شناخته شوند.

به گزارش آیرال خبر، محمد محمدپور در نشست مطبوعاتی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اظهار داشت: چهل سال از مهمترین حماسه‌ای که در زندگی مردم ایران رخ داد گذشته و به برکت خون‌ شهدا این درخت تنومندِ انقلاب بارور شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کوتاه کردن دست استعمارگران از ذخایر مادی و معنوی آنها مشکلات عظیمی را برای مردم به وجود آوردند و اگر مردم ما دارای عقبه فرهنگی و تاریخی نبود یک دهم این هجمه‌ها کشور را از پای در می آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مردم ما مردم نجیب و عزیزی هستند، گفت: نحوه مواجهه‌ مردم ایران با مشکلات الگویی برای دیگر کشورها در جهت حفظ حیثیت و ملیت‌شان است و وظیفه رسانه‌هاست که علی‌رغم سیاهنمایی‌هایی که در دنیا علیه جمهوری اسلامی می‌شود تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل‌های آینده را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب مردم به خودباوری و کرامت رسیدند، ابراز داشت: اگر عقل سلیم و روح منصف به قضاوت بنشیند دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست اما در کنار تبیین دستاوردها باید انحرافات و کوتاهی‌ها منصفانه نقد شود تا از تمام فرصت‌هایی که به وسیله انقلاب پیش روی ما گذاشته شده برای رشد کشورمان استفاده کنیم.

محمدپور ادامه داد: وظیفه سنگینی روی دوش رسانه‌هاست؛ سیاهنمایی‌ خیانت به خون شهداست اما در کنار نقد سازنده که رسانه‌ها انجام می‌دهند می‌توان به عنوان عنصر نافذ و توانمند برای مشارکت آحاد مردم در حرکت انقلاب اسلامی از رسانه استفاده کرد.

وی با قدردانی از رسانه‌های استان گفت: نقش رسانه‌ها در موضوعات فرهنگی و هنری چشمگیر است و نقدهای سازنده باعث قدرت در کار می‌شود که امیدواریم با ادامه نقدها و پیشنهادات سازنده فرهنگ و هنر ما رشد بیشتری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: بیش از یک سال است که ابلاغیه برگزاری جشنواره چهارم را صادر کرده‌ام اما بنا به دلایلی در سال ۹۶ این جشنواره برگزار نشد؛ امیدوارم با تجارب جشنواره سوم، جشنواره چهارم با همراهی تمامی مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم به لحاظ کیفی و هم کمی مطلوب‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره مطبوعات تاکید کرد: کسی که در مطبوعات زحمت می‌کشد و مجموعه‌ای که علی‌رغم مشکلات می‌تواند کار خوب کند باید تفاوتی با کسی داشته باشد که کارش کپی است.

محمدپور ادامه داد: این جشنواره بستر مناسبی برای تخمین وضعیت مطبوعات است و منجر به شناسایی استعدادهای نو می‌شود و از نظر کیفی نیز کار رسانه‌ای ارتقا داده و رقابت سالمی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این جشنواره بستری برای تبلیغ توانمندی مطبوعات است، جشنواره مطبوعات متعلق به رسانه‌هاست و امیدواریم نشانه‌های این رویداد مهم را در رسانه‌ها ببینیم البته در کنار جشنواره نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی  در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره پروین اعتصامی، جشنواره میرعلی تبریزی با هدف معرفی مکاتب هنری، دومین جشنواره فیلم تبریز و دومین جشنواره موسیقی دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.