جعفر پاشایی

آیرال خبر- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از هوای پاک و محیط سالم به عنوان اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری نام برده و گفت: برای رفع مشکل آلودگی هوا چاره ای جز بهره گیری از نیروی انسانی نداریم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جعفر پاشایی در همایش ویژه ۲۹ دی روز هوای پاک که به مناسبت این روز با حضور دانش آموزان و سفیران سلامت برگزار شد، اظهار داشت: چالش آلودگی هوا مشکلی است که توسط انسانها از طریق مختلفی مثل کارخانه ها، دود ناشی از اتومبیل ها و… ایجاد شده و باید از طریق خود انسانها نیز برطرف شود.

پاشایی با تاکید بر همین نقش انسانی در رفع مشکلات زیست محیطی، یادآور شد: در این مورد راهی به جز پرداختن به حوزه انسانی یعنی فرهنگ سازی بین دانش آموزان، معلمان، مدیران، محتوای کتابهای درسی و… نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با روش های ماشینی و مکانیکی این مشکل که توسط انسانها ایجاد شده، حل نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی و آموزش چگونگی حفظ و نگهداری محیط سالم بر عهده ماست، گفت: تجربه نشان داده که در ایران بسیاری از موارد با فرهنگ سازی بین دانش آموزان برطرف شده که از آن جمله می توان به موضوع بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان اشاره کرد که پس از سالها تلاش و راههای مختلف بالاخره این موضوع توسط کودکان حل شد.

پاشایی با اشاره به اهمیت آینده نگری، خاطرنشان کرد: آینده نگری یعنی زندگی سالم، محیط با نشاط، شهر پاکیزه و هوای تمیز داشته باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت داشتن برنامه به عنوان مقدمه حل مشکلات، یادآور شد: نقشه عملی حل مسائل و مشکلات در داشتن برنامه است و هوای آلوده هم از این قائده مستثنی نیست.

گفتنی است، ویژه برنامه ۲۹ دی روز هوای پاک با مشارکت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور جمعی از دانش آموزان و سفیران سلامت در سالن همایش های شهرداری تبریز برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.