آیرال خبر- مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سیزدهمین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سرلشگر شهید حسن باقری به صورت ملی و با حضور جمعی از آزادگان و یادگاران جنگ تحمیلی در تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش آیرال خبر، داود خدایی با اعلام این خبر گفت: این مراسم، روز دوشنبه ۸ بهمن ماه سال جاری راس ساعت ۱۵، با همراهی نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و عموم مردم در محل پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شخصیت حسن باقری(غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین در میان مجاهدان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، مطرح بوده است، اظهار کرد: باقری در ۲۴سالگی وارد میدان جنگ شد و ظرف مدت دو سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند؛ توانمندی شهید باقری به حدی بود که به او لقب “نابغه دفاع” را داده‌اند.
خدایی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و گفت: در وضعیت کنونی که جامعه تحت فشار دشمنان قرار دارد، به تبیین و ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ نیاز داریم.
گفتنی است، سیزدهمین شب خاطره دفاع مقدس به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان و با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.