آیرال خبر- تیم شهرداری تبریز برای راهیابی به مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال به یک معجزه نیاز دارد.

به گزارش آیرال خبر، تیم والیبال شهرداری تبریز روز گذشته دوئل سرنوشت‌ساز و به اصطلاح فوتبالی‌ها ۶ امتیازی را در نبرد با فولاد سیرجان ایرانیان واگذار کرد، دیداری که تبریزی‌ها شروع خوبی داشتند اما در ادامه مقهور قدرت‌نمایی میزبان شده و بازی برده را با باختی سنگین عوض کردند.

اما این مسابقه به این جهت سرنوشت‌ساز بود که دو تیم در جدول در همسایگی یکدیگر قرار داشتند و تبریزی‌ها در صورت برد می‌توانستند خود را به یک قدمی حریف برسانند ولی شکست باعث شد تا این فاصله افزایش یافته و کار صعود نماینده تبریز به مرحله پلی‌آف بسیار دشوارتر شود.

چیزی شبیه معجزه

با نتایجی که روز گذشته رقم خورد، گرچه شهرداری تبریز همچنان روی کاغذ شانس حضور در جمع ۸ تیم برتر را داراست اما برای رسیدن به این هدف به یک معجزه نیاز دارد، با این وصف که این تیم باید همه ۴ دیدار باقی مانده خود را با پیروزی پشتِ‌سر گذاشته و منتظر باخت تیم‌های بالانشین خود بماند.

در حال حاضر ۴ تیم سایپا تهران، شهرداری گنبد فولاد سیرجان ایرانیان و شهروند اراک که به ترتیب در رده‌های ششم تا نهم جدول لیگ برتر قرار دارند، رقبای شهرداری تبریز در راه حضور در مرحله پلی‌آف محسوب می‌شوند و این درحالی است که ۳ تیم از تیم‌های نامبرده راهی دور حذفی خواهند شد.

از این جمع نماینده تهران با ۱۱ پیروزی از بیشترین بخت و نماینده تبریز با ۸ پیروزی از حداقل شانس برخوردار هستند؛ هرچند تیم‌های شهرداری گنبد و فولاد سیرجان نیز با ۱۱ پیروزی شرایط بسیار خوبی دارند و تیم شهروند اراک که ۹ پیروزی در کارنامه دارد تهدیدکننده جدی آنها در این راه قلمداد می‌شود.

شاگردان بناکار در دیدارهای آتی خود به ترتیب با تیم‌های سایپا و پیکان در تبریز و با تیم‌های دورنا ارومیه و شهرداری گنبد در زمین حریفان پیکار خواهند کرد که دو تیم سایپا و شهرداری گنبد رقیبان مستقیم این تیم بوده و پیکان و درنا نیز از تیم‌های صدر و قعر جدول هستند.

بررسی احتمالات صعود

تبریزی‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت که بسیار بعید به نظر می‌رسد با ۴ برد از ۴ بازی آتی خود می‌توانند به مرحله پلی‌آف برسند با این شرط که حداقل ۱۰ امتیاز در این دیدارها کسب کنند و در سوی دیگر هر دو تیم شهرداری گنبد و فولاد سیرجان نتوانند حریفان خود را شکست دهند.

اما دیگر احتمالی که برای صعود تیم شهرداری تبریز وجود دارد این است که این تیم بایستی در ۳ بازی از ۴ بازی خود به برد عالی (کسب پیروزی با حداکثر امتیاز) برسد و در سمت مقابل تیم‌های شهرداری گنبد و فولاد سیرجان همه دیدارهای خود را بدون امتیاز (باخت‌های ۳ بر صفر و ۳ بر یک) به پایان برسانند.

البته رویای یاران بناکار برای حضور در مرحله پلی‌آف به نتایج تیم شهروند اراک که بالاتر از آنها در رده نهم قرار دارد نیز وابسته است بدین صورت که در احتمال نخست نماینده اراک نباید در ۴ بازی آتی خود به بیش از ۲ برد دسترسی پیدا کند و در احتمال دوم نیز به بیش از ۳ برد.

قابل ذکر است؛ تیم والیبال شهرداری تبریز درحالی در آستانه ناکامی عدم راهیابی به مرحله پلی‌آف قرار گرفته است که از زمان برگزاری لیگ برتر با فرمت کنونی همواره یکی از تیم‌های حاضر در این مرحله بوده و دو مقام سومی از عناوینی است که این تیم در فصول گذشته کسب کرده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.