نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی تبریز

آیرال خبر- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بر ضرورت ساماندهی خانه های متروکه در “ترلان دره سی” تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز گفت: وضعیت ترلان دره سی به عنوان یکی از مناطق حاشیه نشین تبریز اسفناک است.

وی به بازدید میدانی خود از این منطقه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این بازدید با صحنه هایی روبه رو شدم که مشکل آسفالت “ترلان دره سی” را فراموش کردم و اتفاقاتی دیدم که واقعا ناراحتم کرد. تعدادی خانه متروکه در ترلان دره سی وجود دارد که عدم تخریب آنها آسیب های اجتماعی به همراه داشته است.

بابایی اقدم با تاکید بر اینکه این خانه های متروکه به مکانی برای وقوع جرم تبدیل شده است، ادامه داد: این خانه ها یک فضای پنهانی شده است که باعث ایجاد جرم می شود. باید این مناطق پاکسازی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این خانه های متروکه در تملک شهرداری و برخی متعلق به مالک خصوصی است، گفت: باید آوار خانه هایی که در اختیار شهرداری است برداشته شود و همچنین راه حلی برای آوار برداری خانه های متروکه که متعلق به مالک خصوصی است نیز پیدا کنیم تا جرم و نا امنی از میان رود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز ابراز داشت: ما با اینکه در نگاه اول فقط بعد کالبدی و سیمای ظاهری مناطق حاشیه نشین را می بینیم ولی آسیب های اجتماعی در این مناطق فراتر از انتظار است.

وی گفت: اگر مدیریت لازم را نداشته باشیم کودکانی که در این فضا بزرگ می شوند ناخودآگاه درگیر آسیب های اجتماعی خواهند شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.