آیرال خبر- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اگر لازم باشد فرزندان غیور و با بصیرت ایران اسلامی درس تاریخی و محکم به یاوه گویی های رژیم غاصب صهیونیستی می دهند.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهارات تهدید آمیز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: این گنده گویی ها، عمق تزلزل و بی ثباتی این رژیم نامشروع را نشان می دهد که برای نجات خود دست به هر کاری می زند.
وی با تاکید بر اینکه این سخنان تهدید آمیز کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران و جبهه مقاومت ایجاد نمی کند، اظهار داشت: دست رزمندگان مقاومت در مبارزه با صهیونیست هایپ روی ماشه است و در صورت لزوم به این روسیاهان تاریخ بشریت درسی فراموش ناشدنی می دهند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: ملت آگاه و شجاع ایران هرگز از آرمان ها و اهداف امام و شهدا و همچنین عمل به دستورات و منویات مقام رهبری کوتاه نیامده و در دفاع از نظام اسلامی هرگز از پای نمی نشینند و این ویژگی برای دوستان انقلاب امیدبخش و البته برای دشمنان نظام و استکبار جهانی رعب آور و غیر قابل پذیرش است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در جبهه مقاومت حضوری موثر و قاطع داشته است، یادآور شد: ماندن و نماندن نیروهای ایرانی در سوریه موضوع مرتبط با ایران و سوریه است و به هیچ کشور سومی ربط ندارد و همان طور که تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده است جمهوری اسلامی ایران تهدیدپذیر نیست.
آل هاشم با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای افزایش فشار علیه ایران کارگروه مشترک برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران راه اندازی کرده اند، هدف اصلی این اقدام مشترک را ایجاد و گسترش نارضایتی ‌ها در داخل کشور دانست تا به هر نحو ممکن ایجاد آشوب، اغتشاش و ناآرامی در ایران را افزایش دهند.
وی گفت: اما مردم قهرمان ایران اجازه نمی ‌دهد تا آمریکا و صهیونیست‌ها به این هدف خود برسند.
خطیب جمعه تبریز توجه به نیازمندان را از خصوصیات بارز جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: با توجه به فصل سرما و لزوم توجه بیش از پیش به نیازمندی های افراد کم بضاعت، لازم است مردم و کسانی که از تمول مالی مناسبی برخوردارند، برای رفع نیازهای این افراد وارد میدان شوند.
آل هاشم با تقبیح گسترش تشریفات زاید در برگزاری مراسم های ختم، گفت: چه بهتر است این هزینه های هنگفت برای رفع مشکلات و تسکین آلام نیازمندان هزینه شود که هم اجر دنیوی و هم اخروی دارد.
وی اضافه کرد: می توان با صرف بخشی از هزینه های این مراسم ها نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کرد که اقدامی ماندگار و موثر در سالم سازی محیط جامعه است.
آل هاشم به موضوع گردشگری تبریز ۲۰۱۸ نیز اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینکه این فرصت طلایی برای تبریز آنگونه که باید مورد بهره برداری قرار نگرفت، گفت: به جز برنامه مراسم رسمی مردم آذربایجان حداقل چیزی خاصی مشاهده نکردند و باید مسوولان ذیربط از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در مجامع عمومی و تریبون نماز جمعه توضیح دهند که از آن همه برنامه و طرح اعلام شده ، کدام اجرا شد و چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی اختصاص یافت و چه اعتباری هزینه شد.
وی اضافه کرد: باید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیح دهد که از برنامه‌های ۲۰۱۸ مردم چه میزان اطلاع داشتند و چه میزان طرح فرهنگی در این شهر اجرا شده است؟
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برای بنده سئوال است که از یکصد طرح اعلام شده چه میزان و کجاها اجرا شد، افزود: اگر این طرح ها به شهرداری تبریز نیز ارتباط دارد، شهرداری هم باید توضیحات کافی ارایه دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.