مهدی یوسفی

آیرال خبر- یکی از اولویت های اصلی و مهم معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز، فرهنگ سازی در خصوص استفاده شهروندان از دوچرخه بجای خودرو و تشویق به پیاده روی است.

به گزارش آیرال خبر، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل شهردار تبریز در گفتگو با شهریار با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه بجای خودرو در بین شهروندان، گفت: امسال در راستای فرهنگ سازی و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه و پیاده روی بجای استفاده از خودرو، اقدامات قابل توجهی شده است که سه شنبه های بدون خودرو از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی ادامه داد: تشویق به پیاده روی و استفاده از دوچرخه، در عمل نیز تا حدود زیادی محقق شده و ما علاوه بر اینکه تابلوهای ویژه ای برای پیاده روی که نشان دهنده مسافت مشخص و مدت زمان پیاده روی است، در مسیرهای محدوده مرکزی شهر نصب کرده ایم، در نظر داریم مسیرهای ویژه دوچرخه سواری را نیز از شریان های اصلی تردد خودروها جدا کنیم تا علاقه مندان به دوچرخه سواری بتوانند بدون مشکل در سطح شهر از این وسیله نقلیه پاک استفاده کنند.

یوسفی عنوان کرد: نصب تابلوهای ویژه پیاده روی در محدوده مرکزی شهر کار تازه ای است که مورد توجه و اقبال عموم مردم نیز قرار گرفته و البته نتایج خوبی هم درپی داشته است. بخشی از میزان آمار مربوط به کاهش ۴۶ درصدی تصادفات و تلفات ناشی از آن که در سال ۹۷ حاصل شد و رتبه اول کشور از این لحاظ به شهر تبریز تعلق یافت، متاثر از این همین فرهنگ سازی ها است.

وی با اشاره به پویش مردمی یکشنبه های احترام به قانون، گفت: هدف از اجرای طرح یکشنبه های احترام به قانون،  کاهش بی نظمی در تردد معابر شهری است و امیدواریم با اجرای موفق این طرح در تبریز، در پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش آمار حوادث فوتی وجرحی همچون امسال و سال های قبل رتبه های برتر کشور را کسب کنیم و نام تبریز را به عنوان شهری ایمن، سالم و قانونمند در کشور معرفی کنیم   .

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در خاتمه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف و برنامه های این معاونت، کاهش تردد خودرو در خیابان ها است، یادآور شد: تلاش داریم با طراحی و اجرای برنامه های مختلف، میزان استفاده غیر ضروری از خودرو در شهر را کمتر کنیم و با فرهنگ سازی، کاری کنیم که مقدار استفاده از خودروها، متناسب با ظرفیت خیابان های شهر باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.