فوتبال

آیرال خبر- هفته بیست و یکم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور شاهد برگزاری دربی فوتبال آذربایجان بین تیم های همسایه جدولی نود ارومیه و شهرداری تبریز است، دیداری که سه امتیاز آن ارزشی چند برابر داشته و می تواند تیم برنده را از رقیب جدا کرده و احتمالا یک پله در جدول بالاتر ببرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، دو تیم نود ارومیه و شهرداری تبریز به عنوان تیم های همسایه جدولی و نمایندگان دو شهر همسایه، در هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور به دیدار هم می روند. این مسابقه از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برای هر دو تیم برخوردار است و هیچ یک نمی خواهند که سه امتیاز با ارزش آن را به رقیب بدهند. هم اکنون در جدول رده بندی مسابقات، شهرداری تبریز و نود ارومیه هر دو با ۱۸ امتیاز به ترتیب در رده های دهم و یازدهم قرار دارند. با این تفاوت که تیم شهرداری ۱۷ بازی انجام داده و تیم نود یک بازی بیشتر از همسایه اش برگزار کرده است و همچنین تفاضل گل تبریزی ها ۶- و ارومیه ای ها ۱۷- است. پیروزی در این بازی، تیم برنده را احتمالا یک پله در جدول بالاتر می برد و تیم بازنده شاید دو تا سه پله در جدول سقوط کند و همین احتمالات، اهمیت و حساسیت بازی را چند برابر کرده است.

چمن بی کیفیت، دغدغه تبریزی ها

تیم فوتبال شهرداری تبریز در حالی برای دیدار با تیم نود عازم ارومیه می شود که تیم های میهمان همواره در زمین ناهموار استادیوم تختی این شهر دچار مشکل می شوند. زمین چمن طبیعی استادیوم تختی ارومیه در این فصل از سال و با توجه به برگزاری بازی ها و تمرینات متعدد در طول هفته، کیفیت خود را از دست داده و بارش چند روز اخیر برف و باران در این شهر، انجام بازی فوتبال روی این چمن را سخت تر کرده است. با این شرایط اما تیم نود ارومیه که تمرینات و بازی های خود را در این زمین برگزار می کند، تقریبا به چنین شرایطی عادت کرده و حتی نتایج خوبی نیز گرفته است. آخرین میزبانی تیم نود در ورزشگاه تختی ارومیه، دیدار دو هفته قبل برابر تیم صدرنشین سرخپوشان پاکدشت بود که طی آن شاگردان وحید بیاتلو در تیم نود موفق شدند با یک گل از سد میهمان قدرتمند خود عبور کنند. با توجه به وضعیت زمین چمن و جو ورزشگاه تختی ارومیه، پیش از این نیز چند تیم دیگر موفق به کسب امتیاز از این میدان نشده اند و تیم نود توانسته در اغلب بازی های خانگی خود صاحب امتیاز شود. شهرداری تبریز، میهمان این هفته نود نیز با توجه به برگزاری بازی و تمرینات خود در زمین چمن مصنوعی، عادت چندانی به بازی در چمن طبیعی آنهم با کیفیت ورزشگاه تختی ارومیه ندارد و با توجه به بارش های چند روز اخیر تبریز، شاگردان حیدر جعفری موفق به انجام حتی یک جلسه تمرینی در زمین چمن طبیعی نشدند.

تبریز – ارومیه، دربی دوستی ها!

در خصوص این دیدار، حیدر جعفری سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مصاف با تیم نود ارومیه، دربی فوتبال آذربایجان در رقابت های لیگ دسته یک است، گفت: این بازی رویارویی دو تیم دوست و همسایه است و از آن به عنوان دربی فوتبال آذربایجان در لیگ یک یاد می شود. ما خوشحالیم که چنین بازی هایی همیشه با دوستی آغاز شده و با دوستی به پایان رسیده است. البته شاید در بازی های قبلی ارومیه، حاشیه هایی ایجاد شده اما بر خلاف آن بازی ها، می دانیم که در بازی ما با تیم نود دوستی ها بر همه چیز مقدم است چون هواداران و مسئولان این تیم همیشه گفته اند که تیم های آذربایجان فرقی باهم ندارند.

وی ادامه داد: ما در تیم شهرداری تبریز به جوانگرایی دست زده ایم و اتفاقا تیم نود ارومیه نیز چنین وضعیتی دارد و به نوعی هر دو تیم با تفکر جوانگرایی وارد مسابقات امسال شده اند. ما طی هفته جاری تمرینات خوبی انجام داده ایم و آماده ایم که با ارائه یک بازی برتر، نتیجه ای خوب از زمین تیم ارومیه بگیریم و البته امیدواریم که هر تیمی به لحاظ فنی خوب کار کند، برنده دیدار باشد و مسائل حاشیه ای در نتیجه بازی تاثیر نگذارد. ما هفته قبل سه امتیاز خانگی برابر تیم شاهین از دست داده ایم و حالا با هدف جبران آن بازی به ارومیه می رویم.

نیاز شهرداری تبریز به جذب بازیکن جدید

جعفری با بیان اینکه تیمش نیاز به تقویت دارد، اظهار کرد: ما تنها تیمی هستیم که نتوانستیم در نیم فصل بازیکن جذب کنیم و نه تنها تیم تقویت نشد، بلکه یکی، دو بازیکن خود را هم از دست دادیم و این به دلیل مشکلات جاری باشگاه است. ما نیاز به نیرو و تقویت داریم و هنوز امیدواریم که در این دو، سه روز باقی مانده بازیکن جدید جذب کنیم.

وی با اشاره به غایبان تیمش در دیدار فردا برابر تیم نود ارومیه، عنوان کرد: ما در تمرینات هفته جاری با مصدومیت مهدی رستم زاده مواجه شدیم و این بازیکن نمی تواند در بازی فردا تیم ما را همراهی کند. از طرفی رسول پیرزاده که هفته قبل برابر شاهین غایب بود، همچنان مصدوم است و آسیب دیدگی او کاملا برطرف نشده است. بازی ها هر چه به پایان فصل نزدیک تر می شود، میزان مصدومیت و محرومیت ناشی از اخطار گرفتن بازیکنان بیشتر می شود و این برای تیمی مثل ما که در نیم فصل بازیکن از دست داده، می تواند مشکل آفرین باشد. با این حال اما تیم ما با روحیه و انگیزه خوبی به ارومیه می رود و امیدواریم که جوانان بومی ما بتوانند با سربلندی از این بازی خارج شوند.

شاگردان جعفری به دنبال دبل در خانه حریف

تیم فوتبال شهرداری تبریز اما در شرایطی به دیدار تیم نود می رود که تاکنون در بازی های بیرون از خانه خود یک بار طعم پیروزی را چشیده و یک تساوی و پنج باخت در کارنامه دارد. تنها سه امتیازی که شهرداری تبریز در زمین حریف کسب کرده، در هفته پنجم و در دیدار برابر مس رفسنجان رقم خورده است و تنها تساوی بیرون از خانه این تیم نیز در هفته دوازدهم برابر فجرسپاسی شیراز به دست آمده است. این تیم بومی تبریز اما در هفته نخست برابر تیم آلومینیوم اراک، در هفته نهم مقابل تیم سرخپوشان پاکدشت، در هفته چهاردهم در زمین تیم شهرداری ماهشهر و در هفته شانزدهم در برابر تیم گل ریحان البرز تن به شکست داده است. شاگردان حیدر جعفری در هفته سوم نیز به دلیل عدم حضور در بوشهر، سه بر صفر مقابل شاهین شهرداری این شهر بازنده اعلام شد. اکنون تیم شهرداری تبریز در اندیشه ثبت دومین برد خود در زمین حریفان و به تعبیری دبل پیروزی در بازی های بیرون از خانه است.

مصاف خانگی سخت برای شاگردان بیاتلو

در سوی مقابل اما تیم نود ارومیه در بازی های خانگی خود صاحب سه پیروزی و دو تساوی شده و سه بار نیز تن به شکست داده است. این تیم در هفته های هفتم، دوازدهم و نوزدهم به ترتیب برابر تیم های آلومینیوم اراک، قشقایی شیراز و سرخپوشان پاکدشت صاحب پیروزی شده و در هفته های پنجم و نهم به ترتیب برابر تیم های گل ریحان و شهرداری ماهشهر یک امتیاز کسب کرده است. تیم های گل گهر سیرجان و خونه به خونه بابل میهمانانی بودند که توانستند در ارومیه میزبان خود را شکست دهند و از طرفی تیم نود به دلیل حاضر نشدن در دیدار خانگی برابر بادران، بازنده اعلام شد تا مجموع باخت هایش در خانه به عدد سه برسد. شاگردان بیاتلو از ۱۸ امتیاز خود، ۱۱ امتیاز را در ورزشگاه تختی ارومیه کسب کرده اند و حالا در این فکر هستند که شاید بتوانند این عدد را به ۱۴ افزایش دهند اما واضح است که شهرداری تبریز حریفی سفت و سخت برای تیم نود به شمار می آید و می توان پیش بینی کرد که آنها نتوانند در خانه به راحتی از تیم حیدر جعفری امتیاز بگیرند.

دیدار تیم های نود ارومیه و شهرداری تبریز از چارچوب بازی های هفته بیست و یکم لیگ دسته یک فوتبال کشور از ساعت ۱۴ فردا پنجشنبه در ورزشگاه تختی ارومیه برگزار می شود.

محمود نصیرپور

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.