955.jpg

آیرال خبر- مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: از سال گذشته شهرداری تبریز سیاست های خود را برای توسعه فضای سبز با لحاظ شیوه های نوین نگهداری و کاهش هزینه های ناشی از آن در دستور کار قرار داده ولی موفقیت این طرح نیازمند تصویب قوانین در سازمان های مرتبط با ساخت و ساز های شهری، شورای عالی معماری، شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی مدبر با تاکید بر ایجاد نگاه جدید بر فضای سبز شهری افزود: توسعه تبریز به سمت بلند مرتبه سازی می‌رود و بر همین اساس جای خالی فضای سبز عمودی در تبریز به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: با ضروری شدن ایجاد فضای سبز عمودی در مجتمع‌های مسکونی و اداری با مصوبات کمیسیون تخصصی معماری و شهرسازی، تحول بزرگی در فضای سبز شهری تبریز اتفاق می‌افتد.

مدبر تصریح کرد: تعامل و همکاری بین بخشی نهادهای مرتبط در این زمینه با شهرداری تبریز موجب تسریع روند توسعه فضای سبز به شیوه نوین و کاهش آلودگی هوای این شهر می‌شود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: حذف چمن و کاشت گیاهان با مقاومت بالا از سال گذشته آغاز شده و این گیاهان با آبیاری به شیوه قطره‌ای نگهداری می‌شوند.

علی مدبر اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای سبز و درختان یکی از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوا به شمار می‌روند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز از سرانه فضای سبز برای تمام فضاهای در اختیار و غیر در اختیار شهرداری با قوت و قدرت نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع آبی اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی مؤثری در حال انجام است، افزود: از جمله اقدامات انجام شده کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی است، از ابتدای امسال به صورت آزمایشی در محوطه سازمان، گونه‌های مقاوم به کم‌آبی کاشته شد.

مدبر متذکر شد: با توجه به کمبود منابع آبی، توسعه گونه‌های گیاهی با توجه به آلایندگی هوای شهر در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روز هوای پاک و احترامی که ما برای هوای تنفسی باید قائل باشیم تلنگری به این مهم است که هر کدام از شهروندان باید تا حد امکان از اقداماتی که باعث افزایش آلودگی هوای شهر می‌شود از جمله استفاده از خودروهای شخصی به صورت تک‌سرنشین برای انجام سفرهای روزانه خودداری کنند، شهرداری نیز در بخش فضای سبز باید اقداماتی انجام دهد تا شهروندان در هوای پاک نفس بکشند.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: شهرداری به دنبال فراهم ساختن زیرساخت‌های مدیریتی برای کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم است تا ضمن حفظ سرانه فضای سبز، توسعه آن را نیز رقم بزنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.