آیرال خبر- شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز برای گسترش فرهنگ شهروندی آمادگی کامل برای همکاری با برنامه‌های سمن‌های محیط زیستی را دارد.
به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین باهر در دیدار با اعضای جدید شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های زیست محیطی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه تبریز در تمامی زمینه‌ها یک سر و گردن از بقیه شهرها بالاتر است، اظهار کرد: امروز با همراهی مردم و مسئولان در سطح شهر، نه معتاد متجاهر داریم و نه گدا و این اتفاقی است که نه تنها در ایران، بلکه در میان شهرهای توسعه یافته جهان بی‌نظیر است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در خصوص مشارکت مردمی نیازمند هدایت و برنامه ریزی است، گفت: همه باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا مشارکت مردم برای اولین بار در مدیریت شهری نهادینه شود.
وی با تاکید بر اینکه بدون همراهی و حضور مردم به تمام اهداف پروژه‌ها و طرح‌ها نخواهیم رسید، بیان کرد: باید از صحبت‌ها و انتقادهایی که همه از آن مطلع هستیم، فاصله گرفته و وارد فضای عملیاتی شویم و برای حل مشکلات برنامه ارائه دهیم.
شهین باهر با اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح‌های سمن های زیست محیطی، خاطرنشان کرد: بر اساس درخواست اعضای شورای هماهنگی، شهرداری تبریز تلاش دارد یک دفتر در اختیار سمن‌ها قرار داده تا بتوانند با هماهنگی بیشتر برنامه ریزی‌های لازم را در آن محل انجام دهند.
وی با اشاره به وجود ۵۵ تشکل محیط زیستی در تبریز، گفت: اگر هر تشکل در طول سال، شش برنامه داشته باشد، برای هر روز سال یک برنامه خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات زیست محیطی شهرداری در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: شهرداری تلاش دارد، انسان محوری را در شهر نهادینه کند، اما به دلیل مقاومت‌هایی که در برابر شهرداری وجود دارد، این پروژه تاکنون اجرا نشده است.
شهردار تبریز در ادامه به موضوع محلول پاشی در شهر اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته تلاش شده تا با کمترین هزینه کارها را پیش ببریم، امروز با محلول پاشی که هزینه بالاتری دارد، برای حفظ محیط زیست، تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم اقدامات مثبت ما از طرف سمن‌ها مورد حمایت قرار گیرد، اظهار کرد: باید برای تغییر الگوهای رفتاری شهروندان برنامه ریزی و تلاش کنیم و این کار تنها با حضور گروه‌های مردم نهاد قابل اجرا است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.