شهردار.jpg

آیرال خبر- شهردار تبریز از کاهش ۱۶ درصدی هزینه های جاری سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داده و گفت: این رویکرد با مدیریت صحیح هزینه ها به دست آمده و همین روند در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا می کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، ایرج شهین باهر صبح امروز در جریان تقدیم لایحه بودجه به شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در تدوین بودجه سال آینده دستورالعمل سازمان دهیاری ها و شهرداری ها مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: چشم انداز راهبردی شهرداری تبریز و دستورالعمل اعضای شورای شهر در تدوین بودجه امسال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شهین باهر تاکید کرد:  درآمد مناطق و مرکز در سال ۹۶،  ۹۰۱ میلیارد تومان و درآمد سازمان ها و شرکت های وابسته ۳۵۱ میلیارد ۱۲۵۳ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه سخنانش به درآمد شهرداری در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد مناطق و مرکز در سال ۹۷ نیز ۱۰۷۲ میلیارد و شرکت ها و سازمان های تابعه ۴۵۹ میلیارد تومان و در مجموع ۱۵۳۱ میلیارد تومان است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در بخش درآمد ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ افزایش درآمد داشتیم گفت: در بخش جاری با ۱۶ درصد کاهش هزینه در شهرداری مواجه بودیم که این آمار با مدیریت هزینه ها اتفاق افتاده است.

شهین باهر ادامه داد: همچنین در بخش عمران با توجه به تمام مشکلات اقتصادی در جامعه توانستیم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ در بخش عمرانی ۳ درصد بیشتر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای کاهش هزینه های جاری خاطرنشان کرد: در بخش سفر و ماموریت ها  ۲۸ درصد، هزینه های انرژی مانند سوخت، آب، برق و … ۲۱ درصد، در بخش هزینه های مربوط به خرید مواد و لوازم مصرفی ۱۶ درصد و در بخش کالاهای مصرف نشدنی ۴۸ درصد کاهش هزینه داشته ایم که همین نشانگر مدیریت هزینه ها در شهرداری است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۸ با احتساب مبالغ تکراری ۳۳۵۶ میلیارد تومان است که در صورت عدم احتساب ارقام تکراری ۲۷۸۰ میلیارد تومان می شود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۸ سهم مرکز ۴۳۰ میلیارد تومان، مناطق ۱۸۶۰ میلیارد تومان و بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه ۴۹۰ میلیارد تومان بر اساس عملکرد ۹ ماهه سال ۹۷ و سه ماهه آخر سال ۹۶ پیش بینی شده است.

شهین باهر با بیان اینکه درآمد ۹ ماهه سال ۹۷، ۱۵۳۱ میلیارد تومان و سه ماهه آخر سال ۹۶، ۶۳۰ میلیارد تومان است گفت: در این لایحه تاثیر عوارض محلی ۱۵۳ میلیارد تومان، کمک های مستقیم دولتی ۱۱۰ میلیارد تومان، پرونده های راکد ماده ۱۰۰، ۱۸۰ میلیارد تومان، سازمان های دولتی ۱۷۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ارقام اعلام شده بودجه سال ۹۸، مبلغ ۲۷۸۰ میلیارد تومان است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۵۳۰ پروژه مطرح شده است گفت: بیشترین حجم بودجه بازآفرینی شهری و توسعه حمل و نقل عمومی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.