تبریز

آیرال خبر- پیش از ظهر دیروز زمانی که مرد مقنی جوان در قنات آبی در روستای پیر درسی اسفهلان مشغول کار بود، خاک قنات ریزش و موجب مرگ وی شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، پیش از ظهر دیروز پس از گزارش ریزش خاک قنات در روستای پیر درسی اسفهلان به سامانه ۱۲۵ تبریز مبنی بر وقوع این حادثه، اکیپی از گروه نجات ایستگاه های شماره ۱۴ و ۱ به محل حادثه اعزام و عملیات امدادی برای جستجو و کشف را آغاز کردند.

محمد قلیزاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اعلام این خبر بیان داشت: این مرد مقنی زمانی که در داخل قنات آب در روستای پیر درسی اسفهلان مشغول لایروبی بود، دیواره قنات ریزش کرد و وی را با آوار در عمق ۱۷ متری قنات به کام مرگ کشید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز با اشاره به شروع عملیات سریع جستجو برای کشف مرد مدفون گفت: تیم های عملیاتی آتش نشانی تبریز با بررسی محل و ایجاد نقطه امن برای ایجاد کارگاه امدادی، به داخل قنات نفوذ و ضمن رعایت اصول امداد و نجات مدفونین در محیط های بسته و مسدود با تداوم تلاش فنی تخصصی، پس از ۱۳ ساعت تلاش مداوم به مدفون دسترسی پیدا کرده و وی را از عمق ۱۷ متری قنات به بیرون منتقل کردند.

قلیزاده اجرای عملیات امدادی این حادثه را جزو عملیات های طاقت فرسا و خطرناک برای تیم های عملیاتی در طی سال جاری عنوان کرد و افزود: تیم های عملیاتی حاضر با دانش علمی و تجارب عملیاتی، خوشبختانه موفق به کشف مدفون بدون صدمات جانی برای آتش نشانان شدند.

وی در پایان از شهروندان در خواست کرد: به هنگام انجام هر گونه لایروبی و یا ورود به داخل چاه و قنات و … موقعیت و شرایط محیطی را بررسی و پس از اطمینان از عدم وجود خطر جانی اقدام به کار کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.