آیرال خبر- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از افتتاح و یا کلنگ‌زنی ۵۳۰ طرح با اعتبار ۹۳.۵ میلیارد تومان خبر داد.
به گزارشآیرال خبر، سیدرضا رهنمای توحیدی در نشست خبری، در رابطه با جزئیات طرح‌های قابل افتتاح شرکت گاز استان در دهه فجر، اظهار کرد: گازرسانی به ۳۵ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۱۶۳۸ خانوار ، نزدیک رسانی شبکه خط تغذیه به ۱۷۸ صنایع، اجرای خطوط و نصب و راه‌اندازی و ساختمان ایستگاه CGS شهرک صنعتی بعثت تبریز، مانیتورینگ ۱۳۰ ایستگاه CNG و بهره‌برداری از فاز دوم خط دوم انتقال ۱۶ اینچ اهر – ورزقان منشعب از خط ارمنستان از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر هستند.
توحیدی در خصوص پروژه‌هایی که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شوند، گفت: گازرسانی به ۶۱ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن  ۱۷۴۳ خانوار و نزدیک‌رسانی شبکه خط تغذیه به ۱۱۸ صنایع از جمله پروژه‌هایی است که کلنگ‌زنی می‌شوند.
وی در خصوص اهم برنامه‌های در دست اقدام شرکت گاز استان، اظهار کرد: ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که مهمترین این پروژه‌ها شامل ۱۰۸ پروژه گازرسانی به شهرها و روستاها، ۳۳ پروژه عمرانی و ساختمانی و ۹ پروژه گازرسانی به صنایع و محورهای صنعتی است.
توحیدی درباره عملکرد شاخص شرکت گاز استاندار از بدو آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، گفت: گازرسانی به ۹۳۹ روستا، اجرای ۹۷.۶ کیلومتر خطوط انتقال، ۶۰۸۸ کیلومتر شبکه گازرسانی، نصب ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ انشعاب شهری و روستایی، توزیع ۴۳ هزار و ۵۲۷ میلیون مکعیب گاز طبیعی بین مشترکین، رفع محدودیت‌ها و تامین و توزیع گاز نیروگاه‌های استان به میزان حداقل شش متر مکعب در روز و افزایش گاز ورودی کلانشهر تبریز از ۶۰۰ هزار متر مکعب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب از جمله طرح‌های اجرا شده در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه شرکت گاز آذربایجان شرقی فعالیتش را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است، بیان کرد: اجرای بیش از ۲۱ هزار و ۴۳۳ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و توزیع، نصب ۶۵۰ هزار و ۵۴۰ انشعاب، گاز رسانی به ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۴.۵ درصد خانوار روستایی، گازرسانی به ۴۶ شهرک و محور صنعتی و گازرسانی به ۱۸۰۰ واحد صنعتی عمده، ۶۱۸۱ واحد صنعتی جز و ۱۶۷ جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی از جمله عملکرد این شرکت در طول فعالیتش است.
توحیدی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۷۶ تعداد کل مصرف کنندگان استان است، اظهار کرد: ۱۹۶۵ روستا و ۶۲ شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در سطح کشور نیز ۲۷ هزار و ۴۰۰ روستا و ۱۱۴۰ شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان از وجود ۱۶۷ جایگاه سوخت CNG در سطح استان خبر داد و افزود: روزانه دو میلیون متر مکعب گاز از طریق جایگاه‌ها توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف سالانه‌ی گاز استان ۹.۵ میلیارد مترمکعب است، خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود محدودیت در مصرف گاز در نیروگاه‌ها، در سال ۹۳، ۱۰ درصد سوخت استان را نیروگاه‌ها مصرف می‌کردند که این آمار اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته است و مشکلی برای تامین گاز نیروگاه‌ها نداریم.
توحیدی در رابطه با حوادث ناشی از گاز در ۹ ماهه امسال، بیان کرد: سال گذشته در ۹ ماهه ۳۰ نفر و امسال در همین زمان ۲۲ نفر در حوادث ناشی از گاز جان باخته‌اند.
وی در رابطه با شماره‌های تماس با شرکت گاز، خاطرنشان کرد: شماره ۱۹۴ برای حوادث گاز، ۲۱۹۴ برای امور مشترکان و ۳۱۹۴ نیز برای شکایات و پیشنهادات مشترکان تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه پرتی گاز در استان سه درصد است، خاطرنشان کرد: بخشی از این پرتی گاز به مصرف غیرمجاز و نشتی گاز در مسیر توزیع باز می‌گردد.
توحیدی در رابطه با قطعی گاز مشترکان دارای بدهی، بیان کرد: باتوجه به هماهنگی به عمل آمده با پیمانکاران، به هیچ عنوان گاز قشر آسیب‌پذیر جامعه را در فصل زمستان قطع نخواهیم کرد.
وی در خصوص قطعی گاز در نیروگاه‌ها، اظهار کرد: اگر سرما در کشور سراسری باشد و مشکلی برای تامین گاز داشته‌ باشیم، نیروگاه‌ها در اولویت قطعی گاز قرار دارند و در سال‌جاری تنها برای نیروگاه سهند محدودیت‌هایی ایجاد شده بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.