آیرال خبر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم پای عدالت و انصاف ایستادند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند گفت: آنها با زیاده‌خواهانی که سفره‌ای برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.

به گزارش آیرال خبر، مسعود پزشکیان عصر امروز در همایش ۴۰ سالگی انقلاب، آموزش و پرورش و سرمایه اجتماعی در سالن اجتماعات بانک ملی استان همدان با بیان این که در دوران قبل و پس از انقلاب اقشار مختلف مردم گوش به فرمان امام(ره) بودند اظهار داشت: دلیل این گوش به فرمان بود صداقت بنیانگذار انقلاب بود و مردم ایمان را در وجود ایشان احساس می‌کردند.

وی افزود: ما با پیروزی انقلاب قدرت بزرگی را به رهبری امام(ره) از منطقه بیرون کردیم و وقتی آمریکا دید که چنین تفکر مستقلی در حال شکل‌گیری است به نحو مختلف به دنبال ضربه زدن و جلوگیری از شکل‌گیری آن بودند.

پزشکیان عنوان کرد: درگیری‌های قومیتی اول پیروزی انقلاب، اقدامات منافقین، کودتا، حمله صدام به ایران و حالا جنگ اقتصادی اقدامات آمریکا و دشمنان علیه تفکر انقلاب اسلامی بود که انسان‌های بطن‌داری را از ما گرفت؛ انسان‌هایی که به امام، انقلاب و ارزش‌ها باور داشتند و جانشان را در این راه فدا کردند و شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه کار آنهایی که ماندند بسیار سخت است، تاکید کرد: بسیاری رفتند که ایران مستقل باشد و جلوی احدی سرخم نکنند و آنهایی که ماندند باید کاری کنند عدالت و حق معامله نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری فرمودند که در رابطه با عدالت مشکل داریم گفت: تمام دعوا سر عدالت است. به عنوان مثال در نظام پرداختی‌ها عدالت وجود ندارد و بدترین مکانیسم پرداختی را داریم. یک دکتر داخلی قلب در بیمارستا‌های دولتی حداقل ۶۰ میلیون تومان درآمد دارد و در بیمارستان‌های خصوصی چند صد میلیون تومان اما حقوق یک معلم که سازنده است چند میلیون بیشتر نیست.

وی با بیان این چرا باید این همه اختلاف درآمد و فاصله وجود داشته باشد، تصریح کرد: من ضد کسی یا شغلی نیستم اما از نسلی بودم که به دنبال ایجاد عدالت بود و به این امر باور داشت.

پزشکیان عنوان کرد: به نظرم در شرایط کنونی خدا دارد ما را امتحان می‌کند که چقدر در گفتار و رفتار صادق بودیم و حالا که به قدرت رسیدیم نباید پول بیشتری بگیریم و دیگری کمتر بگیرد.

وی با اشاره به این که در زمانی که وزیر بهداشت شدم بدترین نوع گرفتن سرانه بیمه در کشور حاکم بود، گفت: از همه اقشار از غنی گرفته تا فقیر ۲ هزار و ۵۰۰ تومان سرانه بیمه می‌گرفتیم در حالی که در همه جای دنیا نسبت به حقوق درآمد سرانه بیمه و مالیات دریافت می‌شود. کسی که حقوق بیشتری می‌گیرد بیشتر پرداخت می‌کند و کسی که درآمد کمتری دارد کمتر.

پزشکیان با اشاره به این که تلاش کردیم این موضوع را حل کنیم اما آنهایی که منافع داشتند مانع می‌شدند بیان کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند و در مقابل دشمنان و زیاده خواهان سرخم نکنیم باید با مردم صادق باشیم و برای اجرای عدالت تلاش کنیم. مردم پای عدالت و انصاف ایستادند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند. آنها با زیاده‌خواهانی که سفره‌ای برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.

وی تاکید کرد: باید به کسی رسیدگی کنیم که نیاز بیشتری دارد. حاکمیت و نظام باید به کسی برسد که از پس هزینه‌های روزمره‌اش برنمی‌آید و صدایش به جایی نمی‌رسد. مثلا به جای آن که گوشت را در تهران بخش کنیم برویم در مناطق محروم پخش کنیم. بودجه‌ها باید در مناطق محروم هزینه شود.

پزشکیان با بیان این که اگر مردم بدانند مسئولان به فکر آنها هستند پای نظام می‌مانند و تاکنون هم مانده‌اند اظهار داشت: دهه فجر یادآور این است که کجا بودیم و کجا هستیم. نگاهی بیاندازیم به پشت سر و ببینیم راه کجا بود و از آن منحرف نشویم و اگر شدیم راه درست را جایگزین کنیم.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم همه باید سر یک سفره بنشینند. نه این که هر کسی برای خود یک سفره جدا پهن کند و به فکر مجموعه خود باشد.

پزشکیان با اشاره به این که دشمنان انقلاب همه راه‌ها را بسته‌اند و در محاصره هستیم، گفت: در شعب ابیطالب هم همه مسلمانان گرسنه و در محاصره بودند اما سفره و قوت رسول خدا(ص)، حمزه عموی پیامبر و بلال با همه مردم یکی بود.

وی تاکید کرد: امروز هم در شعب ابیطالب هستیم و باید قوت و سفره مردم و مسئولان یکی باشد. اگر همه در مشکل و سختی باشند و تحریم‌ها را یکسان احساس کنند در کنار هم مقابل دشمن می‌ایستیم.

نایب رئیس مجلس نامه حضرت علی( ع) را به مالک اشتر را منشور حکومت اسلامی خواند و با اشاره به فرازی از این نامه گفت: علی(ع) به مالک دستور می‌دهد با مردم انصاف داشته باش همان طور که با خودت و قومت رفتار می‌کنی با مردم رفتار کن که اگر نکردی به خودت و به مردم ظلم کردی و هیچ چیز جز ظلم پایه‌های حکومت را لرزان نمی‌کند.

پزشکیان با مهم ارزیابی کردن نقش آموزش و پرورش و بهداشت در جامعه گفت: زمانی که وزیر بودم برخی در دولت می‌گفتند آموزش و پرورش و بهداشت هزینه است و بر روی تولید سرمایه‌گذاری کنید در حالی که چیری که انسان را می‌سازد آموزش است نه آهن پاره.

وی عنوان کرد: اگر در انرژی هسته‌ای به این درجه رسیدیم به دلیل وجود دانشمندانی بود که آموزش دیدند و پرورش یافتند. انسان‌ها را باید ساخت و انسان را آموزش و پرورش می‌سازد.

پزشکیان با طرح این سوال از معلمان حاضر در همایش که چرا برخی مدیرانی پرورش دادیم که می‌دانیم چگونه هستند گفت: بپذیریم که در بخش آموزش و پرورش می‌توانیم بهتر عمل کنیم. جامعه و مملکت را معلمان می‌سازند و ما وظیفه داریم در مجلس به مشکلات آنها توجه کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.