خیابان ارک

آیرال خبر- شهردار تبریز در بازدید از مراحل اجرایی و نهایی مسیرگشایی خیابان ارک گفت: انسان محوری سرلوحه پروژه های شهرداری است و بر همین مبنا خیابان ارک سنگ فرش می شود تا در آینده به پیاده راه تبدیل شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در این بازدید با بیان اینکه اتصال خیابان ارک به امام و تکمیل این مسیرگشایی به نوعی به آرزوی شهروندان تبدیل شده بود گفت: بر همین اساس همیشه بر اجرای سریع و تکمیل این پروژه تاکید می شد.

 او باقی ماندن تملک چند ملک گران قیمت در مسیر را دلیل اصلی تاخیر اجرای پروژه دانست و اظهار داشت: به دلیل هزینه بالای تملک این املاک که بیش از هفت میلیارد تومان برای ما هزینه داشته است در گذشته علاقه ای به اتمام پروژه وجود نداشت.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه این پروژه ویترینی نیست اظهار داشت: باز شدن این مسیر در کاهش ترافیک نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

باهر ادامه داد: بدلیل کمبود خیابان های شمالی جنوبی و کمک آنها به اتصال خیابان های غربی شرقی که مهترین و اصلی ترین آنها خیابان امام است این مسیر می تواند در کاهش ترافیک موثر باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بافت های مرکزی شهر موضوع انسان محوری را در اولویت قرار داده ایم گفت: تلاش داریم تا حد ممکن فضا برای تردد انسان ها را بیشتر کنیم و در همین راستا این خیابان را سنگ فرش خواهیم کرد تا در آینده بعد از گسترش حمل و نقل عمومی این مسیر را به پیاده راه تبدیل کنیم.

باهر کاهش سرعت تردد خودروها در مسیرسنگ فرش را از دیگر مزایای سنگ فرش شدن این مسیر دانست و اظهار داشت: این اقدام نیز در همان موضوع انسان محوری و تامین امنیت شهروندانی است که به صورت پیاده در حال تردد هستند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه این نوع اجرای پروژه برای شهرداری هزینه بیشتری دارد گفت: تلاش داریم در تمام خیابان های جدیدی که در حال ساخت است و یا گشایش پیدا می کند تعدادی از عناصر انسان محوری از جمله مسیر دوچرخه سواری و عریض شدن پیاده رو ها را اجرا کنیم.

او افزود: ضمن اینکه در معابر جدید مسیر دوچرخه ساخته می شود در حال مطالعه ساخت مسیر دوچرخه در تعدادی از خیابان های دیگر نیز هستیم تا در سال ۹۸ اجرا شود.

شهردار تبریز در پایان به عدم قطع درختان واقع در مسیر پروژه خیابان ارک اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا درختان بزرگ و کهنسالی که در سطح شهر داریم تا جایی که ممکن است حفظ کنیم، در این مسیر علارغم اینکه مجوز کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز را داشتیم بدلیل اینکه مانع اجرای پروژه نبود و مشکلی ایجاد نمی کرد تاکید کردیم تا این درختان قطع یا جابجا نشوند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.