آیرال خبر- توحیدی گفت: در کل کشور ۹۷ درصد از شهرها و ۷۷ درصد روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شدند که در استان ما ۹۴ درصد خانواده روستایی بهره‌مند از نعمت گاز هستند.

به گزارشآیرال خبر، سیدرضا توحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در تشریح دستاوردهای این شرکت اظهار داشت: در حوزه گاز با توجه به عدم بهده مندی در استان پیش از انقلاب راحت‌تر می‌توان دستاوردها را توضیح داد، پیش از انقلاب در کل کشور در ۸ شهر و یک روستا گاز بود که آن هم در مسیر صادرات گاز به شوروی بود.

وی ادامه داد:  بعد از انقلاب با توجه به بیشترین ذخایر گازی جهان در دنیا را داریم و سومین تولیدکننده در دنیا با ۲۲۳ میلیارد متر مکعب گاز هستیم مردم از این رفاه بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: بعد از انقلاب ۱۱۴۰ شهر و ۲۷ هزار و۴۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند که استان ما بالاتر از متوسط کشور با گازرسانی به ۶۲ شهر و ۱۹۶۶ روستا انجام کار کرده است.

وی افزود: در کل کشور ۹۷ درصد از شهرها و ۷۷ درصد روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شدند که در استان ما ۹۴ درصد خانواده روستایی بهره‌مند از نعمت گاز هستند.

توحیدی در خصوص افتتاح پروژ‌های شرکت گاز استان در ایام دهه فجر ابراز داشت: ۳۵۲ طرح در این ایام افتتاح و ۱۷۸ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتباری صرف شده برای پروژه‌های افتتاحی ۹۳/۵ میلیارد تومان و ۲۹ میلیارد تومان برای پروژ‌های کلنگ‌زنی است البته تا بدین جا چون در توسعه استان سبز است در دریافت اعتبارات مشکل داریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: توسعه گازرسانی در ۲۴۲ روستا در حال پایان و ۱۷۷ روستا در حال انتخاب پیمانکار هستند تا به ۹۸ درصد گازرسانی به روستاها برسیم، باقی روستاها مربوط به روستاهای خالی از سکنه یا دوردست است.

وی ادامه داد: رسالت دیگر شرکت گاز در تداوم گازرسانی و ایمن بودن گاز است و در همین راستا در اخذ ایزو قدم برداشته‌ایم هرچند ۹ نشان ایزو داریم همچنین شماره تلفن‌های ۲۱۹۴ برای رسیدگی به امور مشترکین و ۳۱۹۴ نیز برای شکایات و پیشنهادات راه‌اندازی شده است.

توحیدی با بیان اینکه ۱میلیون و ۵۶۰ مشتری گاز در استان داریم، گفت: ۹ میلیارد متر مکعب مصرف سالانه گاز در استان است و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۹/۵ میلیارد متر مکعب برسد، همچنین در سال ۹۳ اگرچه ده درصد مصرف گاز در نیروگاه‌ها بود این آمار امسال به ۳۰ درصد رسیده که نشان‌دهنده افزایش تولید است.

وی با اشاره به گازرسانی به صنایع مختلف اظهار داشت: در آبان ماه سال ۹۵ شورای اقتصاد گازرسانی به صنایع را بخشنامه کرد، در آن زمان ۶۶۶ صنعت از سوخت مایع استفاده می‌کردند در حالیکه علت عدم استفاده از گاز فاصله و هزینه بالا بود بنابراین برای گازرسانی ۲۴۰ میلیون تومان یارانه برای صنایع در نظر گرفتیم تا گازوئیل مصرفی آنان صادر و ارزآوری داشته باشد که از نظر اجرای مصوبه رتبه اول را در اجرای این مصوبه داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز گفت: در ۹ ماهه اول سال گذشته ۳۰ نفر بر اثرگازگرفتگی جان خودشان را از دست دادند که این آمار امسال به ۲۲ نفر رسیده و خوشبختانه کاهش نسبی داشته است.

وی در پاسخ به میزان مطالبات این شرکت خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات از مشترکین داریم، اما در قطع گاز مشترکینی که توانایی مالی ندارند رعایت کرده و به صورت تقسیط قبوض عمل می‌کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.