مراسم صبحگاه مشترک ارتش به مناسبت روز نیروی هوایی

آیرال خبر- شهردار تبریز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز حضور پیدا کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، در آستانه فرارسیدن ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز باحضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم، با اشاره به فرا رسیدن روز نیروی هوایی، گفت: دیدار تاریخی و شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی در روز ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷، کودتای آمریکایی ژنرال رابرت هایزر را خنثی کرد.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: تاثیر این بیعت ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی در خنثی سازی این کودتای ننگین علیه مبارزات انقلابی مردم ایران بر کسی پوشیده نیست که در واپسین روزهای منجر به ۲۲ بهمن اتفاق افتاد تا پیروزی نهایی انقلاب محقق شود.

در حاشیه این مراسم شهردار تبریز از نمایشگاه توانمندی های نیروی هوایی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز بازدید کرد.

نمایشگاه رزمی – دفاعی نیروی هوایی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ترتیب یافته و شامل غرفه های، فن آوری های نوین و پیشرفته، قطعات ساخته شده با آلیاژ و تکنیک های بالا، شبیه سازی هواپیما، انواع سلاح و مهمات، سامانه های الکترونیکی، هواپیمای شکاری صاعقه، رهگیر اف۵، بمب افکن میگ۲۹ و سامانه های بهینه سازی شده دفاع هوایی و جنگهای نوین و تجهیزات راداری پیشرفته است.
نمایشگاه توانمندی های نیروی هوایی تبریز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری برای بازدید عموم دایر است.

گفتنی است در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، به دنبال شایعات کودتای ارتش، نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به ملت پیوسته و با حضور در محضر رهبر انقلاب، سندی از حماسه و ایمان را به ثبت رساندند. این روز، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش بود و به همین دلیل این روز به عنوان روز نیروی هوایی نامگذاری شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.