آیرال خبر- جرج لیکنز، سرمربی بلژیکی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اعتقاد دارد که این تیم می‌تواند به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یابد.

به گزارش آیرال خبر، جرج لیکنز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: اول از هر چیز به شما به زبان ترکی تبریک می‌گویم. از آقای آذرنیا (سرپرست تیم تراکتورسازی) هم تشکر می‌کنم. به شما خوش‌آمد می‌گویم و خوشحالم که در نشست خبری با شما حاضر هستم. خوش‌آمدگویی و استقبال خوبی از من صورت گرفت. من می‌دانم که باشگاه تراکتورسازی معروف، مشهور و پرطرفدار است. همچنین ما در کنار حمایت هواداران حمایت شما اصحاب رسانه را نیز نیاز داریم. می‌خواهم قبل از اینکه حرفی بزنم بگویم که احساس می‌کنم اینجا مثل خانه من است. من دوست دارم که وقتی آمدم اینجا به عنوان یک سفیر از کشورم باشم.

وی ادامه داد: من در تیم‌های ملی مختلفی کار کردم و ممکن است انتقاداتی در این رابطه در کارم وجود داشته باشد که آنها را قبول دارم. من در مجارستان، تونس، ترکیه و کشورهای دیگر کار کردم. همیشه سعی کردم ارتباطم با رسانه‌ها و کسانی که با آنها کار می‌کنم، خوب باشد. تلاش ما این است که در آینده یک باشگاه خیلی عالی بسازیم. البته همین الان هم باشگاه خوبی هستیم، ولی می‌خواهیم بهترین باشیم. همچنین می‌خواهیم که حتی یک باشگاه فوق‌العاده باشیم. چیزی که الان واقعیت دارد این است که من اینجا هستم. ما در جایگاه چهارم حضور داریم و پنج امتیاز از تیم صدر جدول عقب هستیم، همچنین گل‌های زیادی دریافت کردیم. باید بگویم که اینجا میزبانی تبریزی‌ها از من فوق‌العاده بوده و راضی هستم. در ترابوزان ترکیه هم کار کردم و این گرما را آنجا هم دیدم، اما اینجا خیلی بیشتر است. اینجا فوتبال برای مردم مثل زندگی است. در این هفته در ورزشگاه اصلی‌مان تمرین کردیم و دیدم که چه ورزشگاه بزرگی داریم و امیدوارم هواداران روز بازی از ما حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود: فکر می‌کنم حدود یک ماه است که در تراکتورسازی کار می‌کنم. کار کردن در اینجا برای من خیلی جالب است. تمایل زیادی داشتم که کشور و مردم شما را بشناسم. من اینجا هستم که از تجربه خودم برای بالا بردن تراکتورسازی در سطح عالی تلاش کنم. ما چند بازیکن جذب کردیم. اخباری، موسوی، ایمانی، کنستانت و همچنین ساسان انصاری را جذب کردیم، البته ساسان را در بازی فردا به خاطر محرومیت در اختیار نداریم. ما پنج بازیکن جدید خواهیم داشت، ولی من هیچ وقت بازیکنانی که از قبل هم در تیم بودند را فراموش نمی‌کنم. باید بگویم خیلی خوشحالم که سه بازیکن ملی‌پوش به جمع ما اضافه شدند.

لیکنز در ادامه گفت: خیلی خوشحالم ملی‌پوشان‌مان برای بازی فردا انگیزه زیادی دارند. ما با نفت مسجدسلیمان بازی داریم و با تیم فنی‌مان آنالیز خوبی از این تیم انجام دادیم. شاید همه بگویند همه چیز آنالیز است، اما ما سعی می‌کنیم که حرفه‌ای کار کنیم و مسائل خارج از بازی هم برای ما مهم است. ما یک برنامه‌ریزی تا آخر فصل انجام دادیم، چیزهایی که در کوتاه مدت و مسائلی که می‌تواند حتی در سال‌های آینده نیازمان باشد، برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. من قطعاً در بازی‌های جام ملت‌های آسیا طرفدار ایران بودم. در تیم‌های ملی زیادی کار کردم و دوست دارم رابطه ما با تیم ملی خوب باشد. ما بازیکنان ملی‌پوش زیادی داریم و از این بابت خوشحالم. در هفته گذشته که تمرین کردیم همه چیز عالی بود. در اردوی کیش هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و می‌خواهم بگویم که اینها کافی نیست و باید بیشتر و سخت‌تر کار کنیم. شاید الان از شرایط‌مان راضی نباشم، اما در حال حاضر کارهایی که کردیم، عالی بوده است و در آینده باید بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: بازی فردا اولین امتحان ماست، مثل دانش‌آموزی که درس‌هایش را خوانده و باید در نخستین امتحانش شرکت کند. ما باید ببینیم مسابقه‌ای که انجام می‌دهیم در چه سطحی انجام خواهد شد. در تیم ما بازیکنان با هم ارتباط خوبی دارند و ارتباط من هم با آنها خوب است. با اشکان آلمانی صحبت می‌کنم و با کوین کنستانت فرانسوی. خیلی خوشحالم که دروازه‌بانی که جذب کردیم از انگیزه خوبی برخوردار است.  البته او به خاطر اینکه چند وقت از فوتبال دور بوده است، در این مدت تمرینات خوبی پشت سر گذاشته است. من دوست دارم در هر پستی که داریم دو بازیکن خوب باشد که رقابت کنند. دوست دارم بازیکنانی در اختیار داشته باشم که برای حضور در بازی با هم رقابت کنند. من فقط ۱۱ بازیکن ندارم، بلکه ۲۲ بازیکن دارم که دوست دارم همه آنها بازی کنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود: من خیلی خوشحالم که در تیم بازیکنانی دارم که قدرت رهبری دارند. ما فردا به حمایت هواداران‌مان نیاز داریم و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم، چون برای این کار تلاش زیادی کرده‌ایم. من خیلی خوشحالم در باشگاهی حضور دارم که برای رسیدن به سطح حرفه‌ای کار می‌کند. همان‌طور که می‌دانید ما کمپ اختصاصی داریم و برای بهتر شدن آن پیشنهاداتی دادیم و آرام آرام می‌خواهیم به شرایط حرفه‌ای برسیم و باشگاه هم در این راه به خوبی به ما کمک می‌کند. من به بازیکنان هم گفتم که در باشگاهی کار می‌کنید که هواداران از شما انتظارات زیادی دارند و وظیفه‌تان سنگین است. ما دوست داریم هر بازی را با برد پشت سر بگذاریم و سیستم‌مان این است که دوست داریم ببریم. در واقع این سیستم نیست که باعث پیروزی تیم می‌شود بلکه بازیکنان هستند که پیروزی را رقم می‌زنند و ما این چالش را در بازیکنان ایجاد می‌کنیم. کوین کنستانت در شش ماه گذشته بازی نکرده و می‌خواهیم او را به سطحی برسانیم که آرام آرام در زمین از وجودش استفاده کنیم. تمرینات خوبی با او انجام دادیم و تلاش می‌کنیم او را به شرایط ایده‌آل برسانیم. ساسان انصاری فردا محروم است و بازی نخواهد کرد، ولی اکبر ایمانی به جمع ما اضافه شده و ممکن است از او در این بازی استفاده کنیم.

این مربی بلژیکی همچنین خاطر نشان کرد: من می‌دانم تیم خوبی داریم و شاید اشتباهاتی داشته باشیم، اما سعی می‌‌کنیم به مدارج بالاتر برسیم. من یک ماه است اینجا حضور دارم و از اینکه حضور مردم را می‌بینم، لذت می‌برم. احساس می‌‌کنم شما نیز این حس را به تراکتورسازی دارید. من به حمایت شما برای ادامه کار نیاز دارم. من نیز می‌توانم به شما کمک کنم.

وی در مورد سوال خبرنگار آیرال خبر که پرسید چه شناختی از حریفان تراکتورسازی پیدا کرده است، تصریح کرد: ما گروه خوب آنالیز و کادر فنی قدرتمندی داریم. امیرحسین پیروانی و پاتریک اطلاعات کاملی در رابطه با تیم‌ها دارند. اگر اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌تواند در کارتان تأثیر بگذارد. وقتی من به اینجا آمدم، بازیکنان ملی‌پوش حضور نداشتند، اما بازی‌های آنها را دیدم. مسعود شجاعی مصدومیت کوچکی دارد و باید دید شرایطش برای بازی فردا چه خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: وقتی پیشنهاد تراکتورسازی را دریافت کردم، دوست داشتم مالک باشگاه را دیده و با شخصیت او آشنا شوم. ما باید سعی کنیم امروز شناخت‌مان از بازیکنان بیشتر شود تا عملکرد بهتری داشته باشیم. یادمان نرود مالک باشگاه این تیم را خریده است و سعی می‌کند به خواسته هواداران برسد. ما باید آنچه را که پیش رو داریم، ببینیم. قطعاً نقاط ضعفی وجود دارد. مهم نیست با چه سیستمی بازی کنیم، مهم درک بازیکنان از سیستمی است که با آن بازی می‌کنیم. با تمام وجود و از تجربه‌ای که از قبل داشتم، به اینجا آمدم. الجزایر، تونس، بلژیک و خیلی جاها کار کرده‌ام. هر جا که بودم، به خصوص اینجا استقبال از من خوب بوده است. چیزی که صادقانه باید بگویم این است که خیلی کار داریم که باید انجام دهیم.

لیکنر در رابطه با برنامه‌هایش برای تراکتورسازی و تیم‌های پایه این باشگاه نیز که سوال بعدی خبرنگارمان بود، اظهار داشت: ما هر چهار روز یک بار بازی داریم و باید به بازیکنان ملی‌پوش کمک کنیم تا با تیم هماهنگ شوند. در مورد آینده نمی‌توان خیلی صحبت کرد و دید شرایط چگونه است. شجاعی با مصدومیت جزئی روبه‌رو شده است و باید شرایط او را بررسی کنیم. چون دو بازی اول‌مان در نیم‌فصل دوم نزدیک است، خیلی نمی‌توان کاری کرد.

«دوست دارم از بازیکنان جوانم استفاده کنم.»، وی با بیان این جمله ادامه داد: هدف اصلی‌مان این است که تیم اصلی را تقویت کرده و سپس بازیکنان جوان را از پایه به بزرگسالان بیاوریم. این امر مستلزم آن است که برنامه‌ریزی کنیم تا بازیکنان پایه تجربه حضور در تیم بزرگسالان را پیدا کنند. قطعاً در پایان فصل مشخص می‌شود به چه بازیکنانی نیاز داریم. شاید همه بگویند تراکتورسازی در خط دفاعی ضعیف است، اما ما باید برای همه خطوط برنامه‌ریزی کنیم. دوست دارم بازیکنی که به اینجا می‌آید، تلاش زیادی کند. در مورد بازیکنان خارجی نیز این موضوع وجود دارد و دوست دارم تلاش‌شان بیشتر از سایر بازیکنان باشد. بازیکنان جوان هم باید سطح توانایی‌های خود را بالا ببرند. ما برخی مواقع به آنها کمک کرده و برخی مواقع نیز به آنها سخت می‌گیریم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: با بازیکنی چون لوکاکو (بازیکن منچستریونایتد) در سن ۱۸ سالگی کار کردم و امروز می‌بینید در چه سطحی حضور دارد. وقتی آنها به بازیکنان بزرگی تبدیل شدند، خیلی خوشحال می‌شوم که توانستم پنج درصد روی آنها تأثیرگذار باشم. من بازیکنی که تفکر حرفه‌ای داشته و سخت تلاش کند را، دوست دارم و از بازیکن تنبل خوشم نمی‌آید.

لیکنر در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری مبنی بر اینکه خیلی از مربیان قبلی برف تبریز را ندیدند، اما شما زمان بارش برف به تبریز آمدید، گفت: دوست دارم تمام بازی‌ها را ببرم که شاید غیرممکن باشد، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. الان زمستان است و خورشید می‌تابد و من نمی‌ترسم! قبل از اینکه به ایران بیایم، برخی‌ها گفتند چرا به ایران رفتی؟ دوستان فرانسوی‌ام در ایران به من گفتند، اینجا خوب است. من آدم ماجراجویی هستم و خوشحالم که به اینجا آمده‌ام و چالش جدیدی را شروع کرده‌ام، اما قبل از هر چیزی باید بیشتر تلاش کنم و تنها تجربه من کافی نیست. این را باور دارم که شما رؤیای بزرگی برای تیم‌تان دارید. می‌توانم بگویم که قهرمان می‌شویم، اما باید به جای آن به برنامه‌ریزی فکر کرد. این رؤیای قهرمانی نه تنها فردا، بلکه در آینده می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

خبرنگار ما در پایان نشست و به شوخی به لیکنز گفت که شما بیشتر شبیه “لیام نیسون” بازیگر مشهور سینما هستید که سرمربی تراکتورسازی گفت: جدی؟! ولی من بیشتر شبیه جورج کلونی هستم!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.