آیرال خبر- با ۲۲۹ رای موافق مجلس شورای اسلامی سعید نمکی را به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب کردند.

به گزارش آیرال خبر، جلسه رای اعتماد به دومین وزیر بهداشت دولت روحانی صبح امروز برگزار شد که در این جلسه سعید نمکی با کسب آرای موافق نمایندگان مجلس به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.

بر اساس قرائت مسعود پزشکیان  نمایندگان مجلس با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع ۲۵۹ آرای ماخوذه تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به سعید نمکی سپردند.

وزیر جدید بهداشت دکترای ایمونولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت منصوب شد و به گفته خودش ۲۵ سال پیش از این تاریخ معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده است. نمکی پیش از معاون شدن در سازمان برنامه و بودجه، معاون محیط‌ طبیعی سازمان محیط ‌زیست نیز بوده است.

وی امضاء کنندهٔ تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد. نمکی همچنین سابقه ریاست دانشگاه کاشان حوالی سال‌های ۶۶ تا ٧٠ را هم در کارنامه‌اش دارد.

نمکی به عنوان دومین وزیر دولت روحانی بعد از استعفای قاضی‌زاده هاشمی روی کار آمده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.