اسحقی

آیرال خبر- معاون فنی عمرانی شهردار تبریز از افتتاح سه پروژه شاخص و اساسی خیابان ۱۵ خرداد، امتداد خیابان ارتش و طرح شبدری تقاطع غیر همسطح ولیعصر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، محمد حسین اسحقی در گفتگو با شهریار، بهره برداری از پروژه مسیرگشایی در سطح مناطق ۳ و ۵ تبریز تا هفته آینده را منوط به افزایش دما دانست و گفت: این پروژه ها با تاکید اعضای شورا، شهردار تبریز و به همت حوزه عمرانی به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن و در آستانه عید نوروز، تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم ترافیکی شهر تبریز از کمبود خیابان های شمالی_ جنوبی رنج می برد گفت: با افتتاح امتداد خیابان متری ارتش مسیر مستقیم اتوبان شهید کسایی تا محدوده مرکزی شهر را تکمیل می کند.

محمد حسین اسحقی ادامه داد: زیرسازی مسیر با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی و خاکبرداری ۴ هزار و ۸۷۵ متر مکعب، مخلوط ریزی ۸ هزار و ۴۸۵ متر مکعب، ماکادام ریزی ۳ هزار و ۱۵ متر مکعب و تخریب آسفالت ۲ هزار و ۱۱۰ متر مربع از خیابان آزادی امتداد ارتش تا تقاطع “ناصر مقدم” به اتمام رسید و آماده آسفالت ریزی است.

وی یاد آور شد: با بهره برداری از خیابان امتداد ارتش و تکمیل نصب تابلو های ترافیکی و سیستم روشنایی، از بار ترافیکی مسیر خیابان فتحی وند به مجاورت این پروژه نیز کاسته می شود.

اسحقی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تردد در خیابان ۱۵ خرداد محقق شده است، متذکر شد: با اجرای پروژه مسیر گشایی خیابان ۱۵ خرداد رینک کمربندی میانی تکمیل شده و در مدت زمان کمتری می توان این مسیر را طی کرد.

وی گفت: پس از اجرای عملیات حقوقی و تملک اراضی مسیر خیابان ۱۵ خرداد، زیرساخت های توسعه شهری و توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت کم برخوردار فراهم شده است.

معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با تشریح اهمیت اجرای این دو پروژه مسیرگشایی، اظهار داشت: شهرداری منطقه ۳ تبریز پس از تلاش های بی وقفه توانست پیوست پدافند غیر عامل و ترافیکی این قسمت از شهر را در پروژه های عمرانی محقق کند.

اسحقی تصریح کرد: ۹۵ درصد فاز یک پروژه عمرانی طرح شبدری تقاطع غیر همسطح ولیعصر در مسیر اتوبان ولایت پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه شهرک های بالادست اتوبان پاسداران مانند کوی نصر و مرزداران به شهر تبریز متصل می شوند.

وی افزود: این پروژه دارای پل “پاسداران” با عرشه بتنی به طول ۵۰ و عرض ۳۳ متر و پل “دوکمال” به طول ۱۰۵ متر و عرض ۲۴ متر و چهار “رمپ” در تقاطع پاسداران و چهار “رمپ” در تقاطع دو کمال و همچنین سه “لوپ” در تقاطع پاسداران است.

معاون فنی عمرانی شهردار تبریز گفت: اتوبان ولایت به طول هشت و نیم کیلومتر و از میدان رودکی شهرک ولیعصر تا جاده تبریز اهر در راستای طرح تفصیلی تبریز با پیوست پدافند غیر عامل در حال اجراست.

اسحقی عنوان کرد: این اتوبان در کنار اینکه روند تخلیه شهر در مواقع بحرانی را تسریع و تسهیل می کند، امکان توسعه شهری در این ضلع از تبریز را به لحاظ فیزیکی میسر می کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.