دزفول

آیرال خبر- سه راهی دزفول-سردشت-شیهون در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی باکری با حضور شهردار تبریز به نام میدان شهید باکری نامگذاری شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، امروز ایرج شهین باهر، شهردار تبریز به همراه جمعی از اعضای شورای شهر و فرمانده سپاه عاشورا به شهرستان دزفول استان خوزستان سفر کردند.

هدف از این سفر حضور در مراسم افتتاح میدان شهید باکری در آن شهر بود که امروز با حضور مسئولان شهر دزفول از جمله امام جمعه آن شهر صورت گرفت و میدان سه راهی دزفول – سردشت – شهیون به نام سردار شهید مهدی باکری نامگذاری شد.

شهید مهدی باکری، یکی از فرماندهان دلاور لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس بود. آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول نیز که به همت این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان محل استقرار لشکر ۳۱ عاشورا مکان یابی، طراحی و احداث شده نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

این پادگان نظامی با توجه به نیاز و ضرورت آموزش رزمندگان در دوران دفاع مقدس به همت شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا به صورت دفاع غیر عامل طراحی و احداث شد.

به همین دلیل شهید مهدی باکری در شهرستان دزفول از محبوبیت بالایی برخوردار است. اسفند ماه سال ۹۵ نیز دومین کنگره ملی سردار شهید مهدی باکری به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت این سردار دلاور در دزفول برگزار شد.

شهید مهدی باکری، زاده ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ شمسی در میاندوآب که ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود.

شهید مهدی باکری در مدت کوتاهی مدارج ترقی را در جبهه طی کرد. در عملیات فتح المبین با عنوان معاون تیپ نجف اشرف توانست در کسب پیروزی مؤثر باشد. در همان عملیات از ناحیه چشم مجروح شد. پس از بهبود به جبهه بازگشت و در عملیات‌هایی چون عملیات بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱ تا چهار و عملیات خیبر در سمت‌های مختلف شرکت کرد. در مجموعه عملیات‌های والفجر با عنوان فرمانده لشکر عاشورا در جبهه حضور داشت.

در عملیات خیبر به شهید مهدی باکری خبر داده شد که برادرت شهید شده‌ است و می‌خواهیم پیکرش را برگردانیم؛ ولی وی اجازه نداد و از پشت بی‌سیم این جمله تاریخی را به زبان آورد: «همهٔ آن‌ها برادران من هستند. اگر تونستید همه را برگردونید، حمید را هم بیاورید». او بعد از شهادت برادرش، با خانواده اش تماس گرفت و به آن‌ها گفت: «شهادت حمید یکی از الطاف الهی است که شامل حال خانواده ما شده‌است.»

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.