آیرال خبر- پس از کسب نتایج ضعیف تیم فوتبال شهرداری تبریز در هفته های پایانی نیم فصل اول لیگ دسته اول و به ویژه باخت سنگین مقابل تیم نود ارومیه گپ و گفتی با سرمربی این تیم، حیدر جعفری داشتیم

به گزارش آیرال خبر، حیدر جعفری در شرایطی تیم شهرداری را در ابتدای فصل در اختیار گرفت که به دلایل زیادی از جمله مشکلات مالی و اختلاف بین شورا و شهرداری هیچ مربی ای حاضر به نشستن روی نیمکت این تیم نبود.

جعفری توانست در ابتدای فصل نتایج خوب و دور از انتظاری را کسب کند و همگان را به آینده تیم قدیمی و کم هوادار شهرداری امیدوار کند ولی…

با هم این گفت و گو را می خوانیم

 باخت عجیب و دور از انتظاری مقابل نود ارومیه داشتید. چی شد که این نتیجه رقم خورد؟

واقعا باخت نوبرانه ای بود چون ما در مقابل تیم های صدر جدول نتایج بسیار خوبی گرفته بودیم . مس کرمان را در خانه خودش تا دقیقه ۹۰ شکست داده بودیم که با بدشانسی محض، مساوی کردیم یا ملوان و مس رفسنجان و قشقایی (که به نوعی پدیده این مسابقات است) را شکست داده بودیم ولی در مقابل نود ارومیه شکست خوردیم که دلایل مختلفی داشت.

البته هیچکدام از این موارد باعث نمی شود که از زیر مسئولیت باخت شانه خالی کنم ولی باید این آیتم ها را هم در نظر بگیریم که زمین مسابقه مثل باتلاق بود و اصلا نمیشد در این زمین چیزی به نام “فوتبال” را به نمایش بگذاریم کما اینکه تیم های قبل از ما هم دچار همین مشکل بودند و فقط تیم نود به دلیل اینکه در این زمین تمرین و مسابقه می دهد می تواند فوتبال بازی کند وگرنه اصلا برای فوتبال بازی کردن توجیهی ندارد.

سرپرست این تیم به همراه برخی عوامل دیگر باشگاه نوظهور نود که به مدد کمک و هدیه ی جناب زنوزی فرصت حضور در لیگ دسته اول را پیدا کرده اند پیش از آغاز بازی با حاشیه سازی های مختلف سعی در برهم زدن تمرکز تیم ما را داشتند که با همین کارهای غیراخلاقی هم توانستند به هدف خودشان برسند.

محرومیت و مصدومیت چند بازیکن کلیدی مان هم از دیگر عوامل بازی بد ما بود که با یکی دو اشتباه فردی هم در طول بازی همراه شد تا شیرازه تیم به نوعی از هم پاشیده شود ولی این را مطمئن باشید که فاصله ی فوتبال تبریز و ارومیه این مسابقه و نتیجه ی آن نیست. باخت ما به نود فقط و فقط یک حادثه بود و فوتبال همیشه آبستن چنین حوادثی است که به عنوان زیباترین و مهیج ترین رشته ورزشی دنیا محبوب شده است.

به نظر می رسد که تنها تیمی هستید که در فصل نقل و انتقالات فعالیت چندانی نداشتید!

اشتباه نکنید! تیم شهرداری تبریز تنها تیمی است که در فصل نقل و انتقالات نه تنها هیچ بازیکنی را جذب نکرده است بلکه یکی از بهترین بازیکنان خودمان (بابک نوین) را هم از دست داده است!

البته شنیدیم که چند بازیکن نیز از تیم جدا شده بودند که دوباره برگشتند! 

بله متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و اینکه تا نیم فصل پرداختی نداشتیم، ۶ تن از بازیکنان از تیم جدا شدند که خوشبختانه توانستیم با صحبت هایی که داشتیم آنها را راضی به برگشتن کنیم. بالاخره تیم شهرداری تنها سهمیه استان در لیگ دسته اول است و بازیکنان با درک موقعیت بحرانی دوباره به تیم ملحق شدند که جای دارد از همه ی آنها تشکر کنم

قطعا که لیست بازیکنان موردنظرتان را به باشگاه ارائه داده بودید؟

دقیقا. با همفکری کادرفنی، لیست ۵ نفره ای را به باشگاه ارائه دادیم که متاسفانه هیچ کدام از این بازیکنان جذب نشدند.

و با توجه به پایان فرصت، فقط دو بازیکن سهمیه ی فیفا را می توانیم به خدمت بگیریم که امیدوارم مدیرعامل باشگاه حداقل با جذب این نفرات موافقت کنند تا بیشتر از این دست خالی نشویم.

به نظر می رسد با کنار رفتن دکتر رحیمی از سازمان ورزش و اختلاف بین شورا و شهرداری بر سر تیمداری، تیم شهرداری به نوعی بدون سرپرست و حامی مانده است؟!

متاسفانه شرایط خوبی در باشگاه وجود نداشت و مدیرعامل باشگاه (سلیمانی) در حد خود سعی کرده اند به تیم کمک کنند که جای تقدیر دارد

بحث پرداختی به بازیکنان حل شده است؟

با تلاش های دکتر شهین باهر و دکتر سلیمانی، ۳۰ درصد از قراردادها در نیم فصل پرداخت شده است تا تیم با روحیه ای جدید برای استارتی دوباره همقسم شود.

میتوانم بپرسم که مبلغ قرارداد خود شما چقدر است؟

بنده کارمند شهرداری هستم و به عنوان خادم در کنار این تیم حضور دارم و هیچ قرارداد ریالی با این تیم ندارم و همه چیز دِلی و مرامی ست!

فکر منی کنید پایان فصل بتوانید سهمیه تبریز را در لیگ حفظ کنید؟

شک نکنید که تیم شهرداری با قدمت ۵۰ ساله اش این پتانسیل را دارد که از این بحران خارج شود و در لیگ بماند.

ما به رده های تک رقمی فکر می کنیم بر خلاف شما اصلا هم ناامید نیستیم

خوشحالم که چنین روحیه ی جنگنده و مثبتی دارید!

ببینید! الان استخوان بندی تیم ما را بومی ها تشکیل می دهند و بجز یک باریکن بقیه ی تیم بومی هستند.

تعصب، غیرت و عرق به تبریز و آذربایجان هم از خصیصه های جداناشدنی مردم آذربایجان است و همه ی ما همقسم شده ایم تا با مشکلات بجنگیم و این تیم را نه تنها در لیگ حفظ کنیم بلکه به رده های بالای جدول نیز دست پیدا کنیم

فکر نمی کنید کمی احساساتی برخورد می کنید؟

کاش در کنار تیم بودید و همدلی، اتحاد و یکپارچگی بچه ها را می دیدید تا شما هم به آینده ی این تیم جوان که با میانگین ۲۴ سال جوانترین تیم لیگ است ایمان می آوردید.

این نگرانی و ترس از آینده را ناامیدی ننامیم! به عنوان یک دغدغه برای فوتبال تبریز در نظر بگیریم چون همه ی هواداران ورزش از وضعیت نابسامان باشگاه خبر دارند و می دانند که این فصل، یک فصل کابوس وار خواهد بود!

من هم با شما موافقم که روزهای سختی را پشت سر گذاشته و روزهای سخت تری را هم در پیش داریم چراکه نیم فصل دوم یک فصل جدید است که نتیجه گیری برای همه ی تیمها سخت و دشوار است به ویژه برای تیم هایی که با مشکلات مالی دست به یقه هستند.

باور کنید ما روزهای خیلی سختی را سپری کردیم که شاید باورکردنی نباشد!

کاش کمی شفاف تر و صریح تر اشاره کنید!

ببینید! ما برای برخی مسابقات با اتوبوس مسافرت کرده ایم! چیزی که برای تیمهای دسته دو و سه هم رخ نمی دهد. برخی روزها آب معدنی برای تمرین نداشتیم. حالا حرفی از مکمل ها و آب میوه، میوه و شیرینی و …نمی زنم که بسیار رویایی ست! برای برخی مسافرت ها فقط ۱۷ نفر بودیم! یعنی توان خریداری بلیط هوایی برای نفرات را نداشتیم. ولی ما تحمل کردیم و نیم فصل را به پایان رساندیم!

با چنین شرایط سختی چرا در تیم ماندید؟ ریالی هم که دریافت نمی کنید؟

سوال خوبی پرسیدید. جعفر حیدری در زندگی اش هرچه دارد از شهرداری است. واحد مسکونی، ماشین و هرچیزی را که فکرش را می کنید. من به شهرداری تبریز مدیون هستم و خدمت به این تیم را یک وظیفه می دانم. قرار نیست که چون امکانات نداریم و یا نامهربانی و بی مهری می بینیم این تیم را تنها بگذاریم. من و همه ی عوامل تیم همقسم شده ایم تا این تیم را که به نوعی تنها نقطه امید نوجوانان و جوانان استان برای ادامه ی فوتبالشان است، به سرمنزل مقصود برسانیم و ماموریت مان که رستگاری شهرداری است را با موفقیت به پایان برسانیم.

البته در این تیم بازی و مربیگری هم که کرده اید و شاید از معدود بازیکنانی باشید که از این تیم به تیم های ملی راه پیدا کرده اید و در هردو تیم ملی فوتبال و فوتسال بازی کرده اید ؟

این یک افتخار برای من است که پیراهن هر دو تیم را پوشیده ام و بازی کرده ام. ۵ سال در شهرداری تبریز بازی و ۷ سال هم مربیگری کرده ام و عظمت و ارزش این تیم را با پوست و گوشتم حس کرده ام. از این تیم بازیکنان بزرگی به فوتبال کشور معرفی شده اند که تاریخ ساز بوده اند. الان هم چندین و چند بازیکن امید داریم که مطمئن باشید در آینده ی نزدیک به تاثیرگذارترین بازیکنان کشور تبدیل خواهند شد و من به این بچه ها ایمان دارم. فرشاد بیابانی، دانا نقش بندی، عرفان اسفندیاری، محمد صادقی، علی نویدی و سیامک زارعی از نفراتی هستند که از تیمهای لیگ برتری پرسپولیس، استقلال، ماشین سازی و سپیدرود پیشنهاد داشتند و این مایه افتخار تیم ماست که چنین بازیکنان جوان و آینده داری را در دامان خود پرورش داده است.

در ابتدای فصل خودتان هم می دانستید که کار سختی در پیش دارید؟

در ابتدای فصل هیچ کس مربیگری این تیم را نپذیرفت چراکه باور همه این بود که تیم سقوط خواهد کرد و نسخه اش در همان نیم فصل پیچیده خواهد شد ولی دیدید که اینگونه نشد و ما با رتبه تک رقمی به تعطیلات رفتیم. این درست که همه ی ما با ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری در تیم مانده ایم ولی همه ی ما به این ایمان داریم که نباید اجازه دهیم که تنها سهمیه لیگ دسته اول تبریز قربانی اختلافات شود و از دست برود.

چه خواسته ای از باشگاه دارید؟

از جناب شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر استدعا دارم که امسال این تیم را حمایت کنند و اجازه ندهند تا زحمات بچه ها از بین برود. فقط انتظار حمایت داریم و بس! از مدیرعامل باشگاه هم انتظار داریم که بیش از پیش در کنار تیم باشند و ما را حمایت کنند.

بودجه ی باشگاه چقدر بوده؟

از بودجه ی باشگاه خبر ندارم ولی کل مبلغ قرارداد تیم اعم از کادرفنی، بازیکنان، کادر درمانی و تدارکات و … یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که به عبارت ساده تر می شود قیمت دو بازیکن تیم مس رفسنجان!

چه صحبتی با رسانه ها و اصحاب قلم دارید؟

من مطمئن هستم که اگر شما از مشکلات درون باشگاهی خبر داشتید از ما حمایت می کردید و انتظار دارم ارباب جراید و همه ی رسانه ها این تیم را متعلق به خودشان بدانند و در کنار تیم باشند و ما را تنها نگذارند. ما به انتقادهای سازنده و تشویق های مهربانانه رسانه ها نیاز داریم و بی انصافی ست که شهرداری تبریز را تنها بگذارند.

صحبت پایانی؟

از سرپرست تیم جناب احد میرزایی که همیشه به عنوان یک حلال مشکلات در کنارم حضور داشتند تشکر می کنم. از جناب حیدرزاده عزیز که مدیراجرایی تیم هستند نیز ممنونم که همیشه یار و یاور تیم بودند. از همکارانم اقایان علی اکبر استاد اسدی، یوسف تقی پور، یونس محمدزاده، داوود فعال دکتر ندیمی (بدنساز) دکتر خوش لهجه (پزشک)، دکتر اسحقی (ماساژور)، همت جو (ماساژور)، محمود نصیرزاده (مدیر رسانه) و سیاووش عیاری (تدارکات) تیم که اگر نبود تلاش و همت آنها نمی توانستیم کاری انجام دهیم تشکر و قدردانی می کنم و از تک تک بچه های تیم که سرسختانه و غیرتمندانه با مشکلات می جنگند و پا پس عقب نمی کشند تشکر و قدردانی مجدد می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.