استاندار.jpg

آیرال خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است و توسعه مترو می تواند باعث کاهش آلودگی هوا شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح مرکز آموزش و سیمولاتور سازمان قطارشهری تبریز با بیان این مطلب گفت: با همکاری نمایندگان محترم مجلس و مسئولین استانی باید تلاش کنیم تا اعتبارات لازم برای تکمیل مترو تخصیص یابد.

او حضور مسعود پزشکیان در کسوت نایب رئیسی مجلس را فرصتی کم نظیر دانست و افزود: با انسجام بیشتر میان مدیران استانی و شهری می توانیم شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم و از فررصت های موجود بهترین استفاده را بکنیم.

پورمحمدی افزود: در این دوره شورا و مدیریت سازمان اقدامات خوبی انجام شده و شاهد فعالیت بیشتر در راستای تکمیل پروژه قطار شهری هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی اظهار داشت: آموزش از هر بعد آن چه در حوزه فنی و چه در حوزه شهروندی باید در اولویت کارها باشد، در ارتباط با جامعه و بهره گیری از توان جامعه می توانیم بیشترین توانمندی ها را کسب کنیم.

او ادامه داد: سیمولاتور سازمان قطارشهری تبریز دومین مرکز در کل کشور است و این امکان تبدیل شهر تبریز به قطب آموزشی را فراهم می سازد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مترو تبریز امروز ۹ هزار نفر را جایجا می کند گفت: مترو تنها از بابت جابجایی مسافر اهمیت ندارد بلکه در موضوعاتی همچون آلودگی هوا نیز بسیار مهم است.

او تاکید کرد: مترو به اندازه راه های دسترسی باید مورد اهمیت باشد و به همان میزان برای اجرای آن باید جدیت در بین مسئولین و مدیران وجود داشته باشد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخ پرافتخار انقلاب گفت: باید یادمان باشد که انقلاب باعث شد تا مما به این توانمندی ها دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جنگ و تحریم اصلا خوب نیست ادامه داد: با وجود اینکه جنگ و تحریم خوب نیست اما همین ها باعث شد که ما در بسیاری از حوزه ها بتوانیم به موفقیت و خودکفایی برسیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.