الغدیر

آیرال خبر- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان شرقی از اهتمام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی قدردانی کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهرام خدایی در بازدید از بخش‌های مختلف فرهنگسرای بزرگ الغدیر کتابخانه و قرائتخانه فرهنگ سرای بزرگ الغدیر را بزرگترین، موفق‌ترین و فعالترین کتابخانه مشارکتی استان دانسته و اظهار داشت: افزایش همکاری دو جانبه بین نهاد کتابخانه‌های آذربایجان شرقی و فرهنگسرای الغدیر در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی و تجهیز این مرکز ضروری است.

خدایی یکی از مهمترین ارکان رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات کتابخانه را مسائل عمرانی مربوط به ساختمان کتابخانه‌ها عنوان کرد و افزود: برای رغبت شهروندان به کتابخانه‌ها و استفاده از منابع کتابخانه‌ای درصدد تجهیز، نوسازی، توسعه و مناسب‌سازی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و تجهیز کتابخانه ها به منابع اطلاعاتی بروز و کارآمد را از موضوعاتی دانست که می‌تواند با همکاری ارگانها از جمله شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از نصب تصاویر نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز در فضای عمومی فرهنگسرای الغدیر این آثار را نمایشگاه دائمی گنجینه نسخ خطی کتابخانه مرکزی دانست و آن را عاملی مهم و موثر در افزایش علاقمندی جوانان و نوجوانان به مطالعه عنوان کرد.

همچنین در این دیدار مدیر فرهنگ‌سرای بزرگ الغدیر ضمن قدردانی از حضور و بازدید این تیم از فرهنگسرای الغدیر، به آشنایی بیش از دو دهه با آقای شهرام خدایی و فعالیت و مدیریت او در ادارات و نهادهای مختلف فرهنگی اشاره و ایجاد فضایی با نشاط و پویا در کتابخانه و قرائتخانه این مجموعه را در رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهروندان ضروری دانست و افزایش رضایت مندی مراجعین را از اولویت های اساسی فرهنگ سرای بزرگ الغدیر برشمرد.

داود هوشنگ روشنک افزود: فرهنگسرای بزرگ الغدیر تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات موجود در کتابخانه این مجموعه انجام داده تا فضایی مناسب و آرامش بخش برای اعضا و کتابداران فراهم آید.

وی اظهار داشت: کتابخانه این مجموعه با فضای مناسب و  قرائتخانه ویژه برادران و خواهران، دارای بیش از ۵ هزار عضو و  انواع کتابهای فرهنگی، ادبی، اجتماعی، تاریخی، مذهبی، عمومی، کودکان، روانشناسی و کتاب های کمک آموزشی و کنکوری است که در قالب ۸ هزار جلد کتاب، گردآوری شده و با توجه به نیازسنجی ها در حال افزایش است.

مدیر فرهنگ سرای بزرگ الغدیر کتابخانه صوتی این مجموعه را از جمله خدمات ارزنده فرهنگ سرا دانست که برای افزایش بهره وری، ویژه روشندلان عزیز، در حدود یک هزار لوح فشرده در ۵۰۰ موضوع تهیه شده و در اختیار این عزیزان قرار دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.