پسماند.jpg

آیرال خبر- به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و به منظور ترویج فرهنگ درختکاری آیین غرس درخت در مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: ایجاد پوشش گیاهی و اجرای پروژه جنگل کاری در این مرکز بسیار حائز اهمیت  است.

او افزود: این طرح باعث کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه فضای سبز می شود.

داور نامدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند علاوه بر جمع آوری و تنظیف شهر، دفن بهداشتی و مهندسی دارد اظهار داشت: در بازدیدی که از پروژه درختکاری و توسعه فضای سبز در این مرکز داشتیم متوجه شدیم آب مورد نیاز برای آبیاری درختان از آب تصفیه شده شیرابه است.

وی با اشاره به مشکل آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: اینکه آب مورد نیاز مرکز از شیرابه تامین می شود بسیار ارزشمند است.

نامدار اقدامات سازمان مدیریت پسماند را تولید انرژی از پسماند را قابل ستایش دانست و گفت:  مشکلات مربوط به مالکیت اراضی در توسعه این پروژه بزرگ زیست‌محیطی حل شده و اداره کل منابع طبیعی همواره حامی احداث این نیروگاه بوده و خود را در کنار سازمان مدیریت پسماند می داند.

مدیرکل منابع طبیعی استان در پایان گفت: طی درخواست سازمان مدیریت پسماند در خصوص مالکیت ۴۵۰ هکتار از اراضی در جهت توسعه فضای سبز و جنگل کاری اطراف مرکز دفن، مطالعات و بررسی‌های لازم انجام گرفته است و امید است گام به گام تمامی مشکلات در این خصوص حل شود.

شایان ذکر است، این مراسم با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان تبریز و جمعی از پاکبانان با هدف توسعه فضای سبز و جنگل کاری اطراف مرکز دفع برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.