شهرداری.jpg

آیرال خبر- مدیرکل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در سال گذشته با اقدامات شهرداری تبریز و بقیه دستگاه های مسئول در برگزاری مراسم نوروز توانستیم بین پنج استان موفق در جذب گردشگری نوروزی قرار بگیریم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مرتضی آبدار در جلسه استقبال از بهار شهرداری تبریز با تقدیر از عملکرد شهرداری برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی گفت: پنج محور گردشگری در شهرداری تبریز تعیین شده است و انتظار داریم امسال این محورها به صورت رسمی معرفی شود.

او افزود: رسیدگی ویژه در خصوص مبلمان شهری این محورها می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

آبدار با بیان اینکه در سال گذشته با عملکرد تمام دستگاه ها از جمله شهرداری تبریز توانستیم در بین  پنج استان موفق در جذب گردشگر نوروزی قرار بگیریم گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال نیز بر این مار افزوده خواهد شد و شاهد توسعه و رونق گردشگری در شهر تبریز خواهیم بود.

مدیرکل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تبریز را شهر زیست معرفی کرد و اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده تبریز هم از نظر هزینه نسبت به شهرهای دیگر مناسب تر برای زندگی است هم از نظر پاک بودن و بخش بزرگی از این عنوان در نتیجه تلاش های شهرداری است.

او در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل موزه هنرهای معاصر با همکاری شهرداری اشاره کرد و گفت: افتتاح این موزه در پایان سال یک اقدام مهم فرهنگی کم نظیر بوده و از سوی دیگر می تواند در جذب گردشگر بسیار مهم باشد.

آبدار جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه ها علل الخصوص بین دو نهاد میراث فرهنگی و شهرداری را ضروری دانست و گفت: اداره کل میراث بیش از ۱۰۸ برنامه فرهنگی در سطح استان که بیشتر آن در تبریز است برگزار خواهد کرد و ما درخواست داریم که با هماهنگی بین شهرداری از برنامه های تکراری در مناطق جلوگیری کنیم.

او در پایان گفت: تبریز در آستانه پیوستن به جمع کمپین شهرهای تاریخی است و اقدامات ما در نوروز می تواند در تسریع این اتفاق موثر باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.