گرامیداشت روز درختکاری با غرس نهال توسط شهردار تبریز

آیرال خبر- به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری آیین آغاز کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال به همت شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این مراسم توسط شهرداری تبریز و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان باهدف جلب مشارکت های عمومی در بحث توسعه فضای سبز و درختکاری برگزار شد.

در این مراسم، نهضت کاشت ۲۰۰هزار اصله نهال در تبریز آغاز شد و اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیون، ورزشکاران، نیروهای انتظامی و نظامی و سازمان های مردم نهاد به کاشت نهال در ورزشگاه یادگار امام اقدام کردند.

 نهضت کاشت نهال در ۱۱ نقطه دیگر تبریز نیز تداوم خواهد داشت تا ۲۰۰ هزار اصله نهال به مجموع فضای سبز و درختان تبریز اضافه شود.

این طرح بزرگ درختکاری از امروز پانزدهم اسفندماه شروع شد و تا پایان فصل کاری سال ۹۸ تداوم می یابد.

کاشت نهال امروز در سطح منطقه  ۱ در پارک مینیاتور و انتهای قسمت الحاقی، در منطقه ۲ در اتوبان شهید کسایی، شهرک آزمایش و میدان پلیس و در منطقه ۳ در استادیوم یادگار امام (ره) و پیست دوچرخه سواری انجام شد.

همچنین فرهنگسرای الغدیر در سطح منطقه ۴، کوی نصر و رو به روی آتش نشانی تبریز، آناخاتون در منطقه ۶، شهرک اندیشه و پارک کوهستانی و محوطه استانداری در منطقه ۸ نیز جزو طرح کاشت نهال است.

ضلع شمالی بلوار شهدای غواص و نرسیده به سه راهی زرنق در منطقه ۹، پارک جنگلی ارم به سمت حیدرآباد در منطقه ۱۰ نیز در کنار تفرجگاه بزرگ ائل گلی، بادام زار، جنب گلخانه گلزار شهدا، منطقه جنگلی انبوهکاری جزو طرح کاشت ۲۰۰هزار اصله نهال در تبریز به شمار می آیند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.