خیابان 15 خرداد

آیرال خبر- خیابان «۱۵خرداد» یکی از پروژه های مهم عمرانی شهرداری تبریز طی سال جاری بود که برای تکمیل کمربندی میانی حدفاصل شهرک طالقانی تا میدان فاطمیه احداث شده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار،  چند سالی بود که اهالی ساکن خیابان ۱۵ خرداد خواستار ایجاد و احداث راه دسترسی سواره رو ایمن و مناسب به سمت میدان فاطمی از زیرگذر خرمشهر بودند که با تلاش های شهرداری تبریز این درخواست در قالب اصلاح هندسی بعد از طرح در جلسات متعدد، نهایتاً در شورای ترافیک استان تصویب و اجرای آن از چندین ماه گذشته از سوی شهرداری منطقه ۳ شروع شد.

با اتمام اصلاح هندسی در این نقطه، راه دسترسی خیابان ۱۵ خرداد به سمت میدان فاطمی از زیر گذر خرمشهر ایجاد شده و خیابان ۱۵ خرداد به شریان اصلی کمربند میانی به نحو ممکن وصل شده است و کمربند میانی با اصلاح هندسی خیابان ۱۵ خرداد تکمیل و شاهد تسهیل ترافیکی در این قسمت از شهر هستیم.

خیابان ۱۵ خرداد برای اتصال اصولی به زیر گذر خرمشهر و ایجاد رمپ راست گرد به سمت میدان فاطمیه یکی از پروژه های مهم شهرداری تبریز بود که طی روزهای آتی تقدیم شهروندان شد. این پروژه از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز اجرا شد و هم اکنون تردد از این مسیر جریان دارد و طی روزهای آتی مراسم افتتاح این پروژه نیز برگزار می شود.

پروژه

«۱۵خرداد»

طول

۱۳۵۰ متر

عرض

۳۵ متر

هزینه اجرا

۱۸ میلیارد ریال

هزینه جابجایی تاسیسات

۲۰۰ میلیارد ریال

مدت زمان اجرا

۸ ماه

آسفالت

۷۰۰۰ متر مکعب

حجم عملیات خاکی

۵۰۰۰ متر مکعب

۸ ماه تلاش برای اتمام پروژه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در گفتگو با شهریار در خصوص این پروژه گفت: عوامل پروژه بعداز تلاش ۸ ماهه موفق شدند احداث این خیابان را به پایان برسانند.

محمدحسین اسحقی  با بیان اینکه طی روزهای آتی مراسم افتتاح این پروژه برگزار می شود، افزود: ۴ پروژه بزرگ دیگر عمرانی شهرداری تبریز در آستانه بهار به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ۵ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری تبریز شامل پروژه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج)، تعریض پیاده راه و سنگ فرش ارک، مسیرگشایی خیابان ارتش، خیابان ۱۵ خرداد و مسیر جدید اتصال باسمنج به دروازه تهران به بهره برداری می رسد.

اسحقی افزود: این ۵ پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد و عملیات عمرانی آنها تمام شده است و طی روزهای ۲۳ و ۲۵ اسفندماه و قبل از آغاز تعطیلات نوروزی افتتاح می شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز سپس در خصوص پروژه ۱۵ خرداد گفت: تکمیل کمربندی میانی حدفاصل شهرک طالقانی تا میدان فاطمیه به طول ۱۳۵۰ متر و عرض ۳۵ متر انجام شده و طی روزهای آینده مراسم افتتاح آن برگزار می شود.

اسحقی با تاکید بر اینکه مبلغ اجرای این پروژه ۱۸ میلیارد ریال و هزینه جابه جایی تاسیسات ۲۰۰ میلیون ریال بوده است که طی ۸ ماه اجرای این پروژه به پایان رسید.

وی گفت: پس از اجرای عملیات حقوقی و تملک اراضی مسیر خیابان ۱۵ خرداد، زیرساخت های توسعه شهری و توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت کم برخوردار فراهم شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با تشریح اهمیت اجرای این پروژه مسیرگشایی، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۳ تبریز پس از تلاش های بی وقفه توانست پیوست پدافند غیر عامل و ترافیکی این قسمت از شهر را در پروژه های عمرانی محقق کند.

خیابان ۱۵ خرداد نیاز اساسی اهالی منطقه به شمار می‌رفت

شهردار تبریز نیز در خصوص خیابان ۱۵ خرداد گفت: خیابان ۱۵ خرداد نیاز اساسی اهالی منطقه به شمار می‌رفت و توسط شهرداری منطقه ۳ اجرا و تقدیم شهروندان عزیز شد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز ادامه داد: با اجرای پروژه مسیر گشایی خیابان ۱۵ خرداد رینک کمربندی میانی تکمیل می شود. این خیابان باعث کاهش بار ترافیکی شده و یکی از زیرساخت های توسعه شهری در شهرداری منطقه ۳ تبریز به شمار می رود.

وی ابراز داشت: انتهای خیابان ۱۵ خرداد برای اتصال اصولی به زیر گذر خرمشهر و ایجاد رمپ راست گرد به سمت میدان فاطمیه به بهره برداری رسیده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.