روز زن

آیرال خبر- معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از مشارکت روزانه ۱۷هزار نفر از شهروندان تبریزی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در مراکز فرهنگی مختلف خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت‌الاسلام احمد حمیدی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت مقام زن ویژه کارکنان شهرداری تبریز گفت: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در تحکیم بنیان خانواده تاثیرگذار باشد و این نکته حائز اهمیت است که روزانه ۱۷هزار نفر از شهروندان تبریزی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برخوردار می‌شوند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد: در دین مبین اسلام، خانواده مقدس‌ترین نهاد است و هم قرآن و هم پیامبران و امامان بر جایگاه خانواده در جامعه اهمیت زیادی قائل بوده‌اند.

وی مادر را ریشه و اساس خانواده دانست و تصریح کرد: اگر خانواده را یک درخت ثمرده تشبیه کنیم، مادر ریشه آن، پدر تنه آن و فرزندان شاخ و برگ‌های آن هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز یکی از مشکلات امروزی خانواده‌ها را کاهش ارتباط کلامی روزانه عنوان کرد و افزود: متاسفانه اخبار از این حاکی هستند که میانگین ارتباط کلامی در خانواده‌ها به ۱۷دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است این درحالی است که دین مبین اسلام بر این موضوع تاکید زیادی دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) برای بانوان یک الگوی بی‌نظیر است، ارتباط خوب و حسنه ایشان با اعضای خانواده خود در طول روز است.

حجت‌الاسلام حمیدی روز زن و این ایام را فرصت خوبی برای مطالعه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و بیان کرد: در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی برگزار می‌شود، ۵۰۰نفر از همکاران زن در شهرداری تبریز به همراه خانواده‌های خود حضور دارند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.