جمع-آوری-زباله.jpg

آیرال خبر- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از شهروندان خواست که با اجتناب از خریدهای غیرضروری در آستانه سال نو، از تولید زباله جلوگیری کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، علیرضا اصغری با بیان اینکه خرید به اندازه نیاز باعث کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست می شود، گفت: در آستانه عید نوروز شهروندان فهیم تبریزی از خریدهای غیرضروری و تجملاتی که تاریخ مصرف آنها کوتاه است اجتناب کرده و در مواقع خرید به میزان تولید زباله نیز دقت کنند.

 اصغری اظهار کرد : با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و انجام خانه تکانی توسط شهروندان، بسیاری از چیزهایی که به عنوان زباله دور انداخته می شوند، قابلیت استفاده مجدد دارند و وسایل غیرنیاز را می توانند برای استفاده مجدد در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کیسه های نایلونی و پلاستیکی آسیب جدی به محیط زیست پیرامون خود وارد می کنند گفت: شهروندان عزیز می توانند به هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای مخصوص خرید استفاده کنند چراکه بسته بندی ها و کیسه های پلاستیکی متعدد انبوهی از زباله را روانه طبیعت می کند و منابع ملی آیندگان را نابود می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز در پایان گفت: ناظرین سازمان مدیریت پسماند و پاکبانان بدون وقفه و بدون بروز مشکل، زباله‌ها را از سطح شهر جمع آوری کرده و دفن زباله نیز طبق روال سابق انجام می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.