طرح زوج و فرد

آیرال خبر- اجرای طرح زوج و فرد در تبریز کاهش ۲۰ درصدی تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی این شهر را در پی داشته است.

به گزارش آیرال خبر، اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام خبر فوق، گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودروها در تبریز نتیجه خوب و موفقی داشته و آمار چهار روز گذشته نشان می دهد که ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس میزان حضور خودروهای شخصی در مسیرهای مشخص شده در طرح، ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و در سوی مقابل استفاده از خودروهای عمومی از جمله تاکسی در این مسیرها ۱۵ درصد افزایش یافته است.

آدی بیگ در خصوص اهداف و نتایج اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی تبریز، عنوان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، کاهش میزان ترافیک و در نتیجه سهولت تردد در این مسیرها است. استفاده از وسایل نقلیه عمومی بجای خودروهای شخصی نیز دیگر موضوعی است که با اجرای این طرح به دنبال تحقق آن هستیم.

وی افزود: اجرای طرح زوج و فرد همچنین به میزان مراجعه شهروندان برای خرید نیز موثر است و وقتی این مسیرها خلوت باشد، اشتیاق برای مراجعه به بازار و خرید نیز بیشتر می شود و این می تواند برای اصناف و فروشندگان اتفاقی خوب تلقی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی خوب، میزان همکاری و مشارکت شهروندان در این طرح خوب بوده و ما امیدواریم که پایان سال کم ترافیک و بدون مشکلی را از بابت تردد در مرکز شهر تجربه کنیم.

طرح زوج و فرد خودروها از پانزدهم تا بیست و نهم اسفند در محدوده مرکزی شهر تبریز اجرا می شود و از ضلع شرقی خیابان دانشسرا و پل قاری، از ضلع غربی خیابان فلسطین تا باغ گلستان، از ضلع شمال سمت جنوبی چایکنار و از ضلع جنوبی خیابان ۱۷ شهریور را شامل می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.