آیرال خبر- استاندار آذربایجان شرقی توصیه‌های وزیر کشور به خود را یادآور شد و گفت: وزیر کشور در آخرین دیدار قبل از انتصاب بنده به استانداری گفتند که سه کلمه توصیه می‌کنم که در دوران مدیریت مورد استفاده قرار دهید.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز و آیین تودیع و معارفه فرماندار تبریز که در تالار «جمهوری» استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به سوابق علیار راستگو و بهروز مهدوی در استان، اظهار داشت: هر دو نام آشنا هستند و چهره جدیدی برای تبریز نیستند و خدمات ارزشمندی را در دوران مدیریتشان در مسئولیت‌های قبلی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بحرانی جلوه دادن وضعیت کشور، جامعه را نا امید می‌کند، ابراز داشت: واقعیت این است که در دوران جنگ اقتصادی هستیم و دشمن نیز به زعم خود به دنبال زمین گیر کردن کشورمان است اما نشان داده‌ایم که در سخت ترین کارزار دفاع مقدس سربلند بودیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان در این جنگ اقتصادی هم به اهدافشان برسند.

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بود که رمز پیروزی انقلاب، وحدت کلمه است، افزود: در جنگ هم همه در کنار هم بودند و باید اکنون هم با اتحاد و وحدت این دوران را پشت سر بگذاریم. مردم ما شیعه هستند و در ذاتشان ایستادگی در برابر ظلم است.

وی توصیه‌های وزیر کشور به خود را یادآور شد و ابراز داشت: وزیر کشور در آخرین دیدار قبل از انتصاب بنده به استانداری گفتند که سه کلمه توصیه می‌کنم که در دوران مدیریت مورد استفاده قرار دهید، «این مسئولیت را امانت بدانید»، «با مردم صداقتداشته باشید» و «به نظام اسلامی، خون شهدا و این خاک وفادار باشید».

پورمحمدی با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌ها امانت است و اگر ماندگار بود، به ما یا شما نمی‌رسید، تصریح کرد: باید این امانت را به خوبی نگه داشته و همه مسئولیت‌های این میز را به خوبی انجام داده و به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی با تاکید براینکه مدیران باید در رفتار با مردم صداقت داشته باشند، گفت: با مدیران، مردم، زیردستان و… با صداقت برخورد کنید چراکه وقتی مردم مشکلات را می‌فهمند و باور می‌کنند که ما راست می‌گوییم و  اعتماد می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کارگران راه آهن اعتراض داشتند و بیش از ۶ ماه حقوقشان پرداخت نشده بود. زمان خواستیم که این مساله را پیگیری کنیم و کارگران به حرف ما اعتماد کردند و پس ازچند روز حقوق معوقه واریز و مدیر مربوطه عزل شد.

پورمحمدی «وفاداری» به نظام اسلامی، خون شهیدان، کشور و این خاک را مورد تاکید قرار داد و افزود: همیشه دشواری‌هایی هم هست، جوهره افراد در شرایط سخت مشخص می‌شود اما باید با وفاداری به این مردم و انقلاب، مشکلات را پشت سربگذاریم. افرادی که در شرایط سخت چهار ستون بدنشان می‌لرزد، به درد این روزها نمی‌خورند. خدا این توفیق خدمتگزاری را به ما داده است، اگر نیت خالص باشد، اجر و قرب آن قابل شمارش نیست. ما خدمتگزار مردمیم و امام هم با این عظمت خود را خادم مردم و مستضعفین می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه مردم گله‌مند هستند اما از انقلاب و باورهای دینی و نظام گله ندارند، گفت: مردم از ما مدیران و رفتار سیستم دولتی گله دارند. باید مدیران به متن جامعه بیایند. دستور داده‌ام آمار مدیرانی که در یکسال اخیر به شهرستان‌ها سرکشی نکرده‌اند شناسایی کنند تا در مورد آنها به صورت جدی تصمیم گیری شود. خیلی از مشکلات ما به دلیل عدم نظارت است و مردم هم قدری حق دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید نظارت محکم باشد و با مخلان نظام اقتصادی با شدت بیشتری برخورد شود، خاطر نشان کرد: ما به این مردم خیلی مدیون هستیم چراکه در همه صحنه‌های حساس به میدان آمده و پایبندی خود را به اسلام و انقلاب نشان دادند. وظیفه ما این است که در این شرایط دشوار در کنار مردم بوده و بیشتر خدمتگزار باشیم.

وی در پایان از همه جریان‌های سیاسی خواست که شرایط جامعه را دریابند و کمتر حاشیه‌ها را پررنگ کنند، ابراز داشت: به جای حاشیه سازی، کمک کار هم باشیم و به خدمتگزاران راه و روش و پیشنهاد دهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.