روز زن

آیرال خبر- شهردار تبریز بر نقش کلیدی زنان و مادران در دوره‌های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و اکنون مقابله با جنگ نرم دشمنان تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت مقام زن ویژه کارکنان شهرداری تبریز ضمن تبریک این روز اظهار داشت: جایگاه زن از نظر اسلام جایگاه مهم و تاثیرگذاری بوده و ما نمود این موضوع را در دوران انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به نقش کلیدی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز زنان علاوه بر خدمت در پشت جبهه‌ها، دلاورانی را تربیت کره بودند که با شجاعت و ایمان کامل در راه حفظ وطن و ارزش‌هایشان تا پای خون جنگیدند و ما امنیت و آسایش امروزمان را مدیون مادران این سرزمین هستیم.

شهردار تبریز تشریح کرد: در تاریخ پرافتخار آذربایجان و تبریز زنان زیادی را می‌شناسیم که علاوه بر نقش مادری و همسری در خانواده، در وقایع مختلف اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار بوده‌اند.

 وی حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین الگو برای زنان جامعه معرفی کرد و گفت: ایشان علاوه بر اینکه مادر خوبی برای فرزندان خود و همسری کم‌نظیر بود، در جامعه از حق خود دفاع می‌کرد و به همین دلیل بهترین الگو و اسوه برای زنان جهان است.

شهین‌باهر بانوان را فرماندهان جنگ نرم دانست و بیان کرد: مادران عزیز با تربیت صحیح فرزندان‌شان می‌توانند از هجمه‌های دشمن علیه کشور و ارزش‌هایمان دفاع کرده و برابر آنان ایستادگی کنند.

در این مراسم از تعدادی از بانوان موفق و فرهیخته شاغل در شهرداری تبریز تجلیل شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.