گالری هنرمندان

آیرال خبر- نمایشگاه نقاشی و عکاسی گروه همدلان فردای هنر آذربایجان با حضور پیشکسوتان و علاقه مندان افتتاح شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، نمایشگاه نقاشی و عکاسی با موضوع بازار تبریز با حضور هنرمندان عرصه نقاشی و عکاسی عصر شنبه در محل گالری هنرمندان این سازمان کار خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه، آثاری از اساتید هنر عکاسی و نقاشی،   در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.

برگزاری کارگاه‌های هنری و بررسی جایگاه تابلوفرش از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است.

میکائیل نظری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در سال های اخیر شاهد رشد و تعدد نمایشگاه های مختلف هنری هستیم و بی شک این مهم، نه تنها رشد و استعداد هنرمندان، بلکه خودباوری و افزایش اعتماد به نفس آنها را به همراه آورده است.

وی همچنین از اساتید و پیشکسوتان خواستار حمایت از کمپین حمایت از خرید آثار هنری شد و افزود: فرهنگ حمایت و خرید آثار هنری را باید از خودمان شروع کنیم؛ علی رغم اینکه شهرداری ها معمولا به واسطه گستره فعالیت هایش کمتر فرهنگی و هنری شناخته می شود اما شاهد این هستیم که شهرداری تبریز هم روی به فرهنگ حمایت از آثار هنری آورده است.

نظری با تاکید بر راه اندازی کمپین خرید آثار هنری ادامه داد: از این رو ضروری است اساتید با حمایت خود دیگر شهروندان را نیز به این مسیر دعوت و تشویق کنند.

فیروز وهابی‌نژاد، بانی و مجری این رویداد هنری، در این مراسم با اشاره به رویکردهای کلی گروه همدلان فردای هنر آذربایجان و حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از این گروه، مروری بر ۸ نمایشگاه دیگر این گروه طی سال جاری داشت.

وی همچنین به اهداف این گروه اشاره کرد و گفت: گروه همدلان فردای هنر آذربایجان، تجاری سازی هنر و حمایت از هنرمندان و معرفی اثار و استعدادهای جوان در کنار پیشکسوتان را در دورنمای برنامه های خود دارد.

گفتنی است؛ نمایشگاه همدلان فردای هنر آذربایجان تا ۱۶ اسفند ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل گالری هنرمندان برای بازدید علاقمندان آزاد است.

همچنین این نمایشگاه روزهای یکشنبه و سه شنبه ورکشاپ نقاشی آبرنگ با استادی بهنام نور محمدزاده و جلسه نقد و بررسی جایگاه تابلو نقاشی و تابلو فرش را در روز دوشنبه پیگیری می کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.