آیرال خبر-  رئیس ستاد راهیان نور سپاه عاشورا اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۳۵ هزار نفر از زائران این استان راهی مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور شدند.

به گزارش آیرال خبر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: این تعداد از علاقمندان فرهنگ دفاع مقدس در قالب کاروان های مختلف بسیج اقشار، دانش آموزی و دانشجوئی به وسیله چندین دستگاه اتوبوس از شهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی فوق اعزام شده و اعزام این کاروان ها همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: به طور میانگین میزان رشد کاروان های اعزامی امسال از آذربایجان شرقی نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است که این رقم در میان کاروان های دانش آموزی نسبت به سایر کاروان ها پایین تر است که دلیل اصلی آن مربوط به وقوع تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر شهرستان بستان آباد حین عزیمت به منطقه عملیاتی شمال غرب بود که وقفه ۲۰ روزه در این زمینه را سبب شد.
گل محمدزاده با بیان اینکه عملیات اعزام به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور از آذربایجان شرقی از ۱۲ مهرماه شروع شده و در دی ماه خاتمه یافته است، اعلام کرد: در این حوزه تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز و شش هزار و ۳۴۰ نفر از اقشار مختلف به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام شدند.
وی زمان آغاز اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور را ۱۵ بهمن اعلام کرد و گفت: تا کنون در بخش کاروان های دانش آموزی تعداد پنج هزار نفر دانش آموز در قالب ۲۶ کاروان اعزام شده اند و آخرین کاروان این مجموعه طی هفته جاری به تبریز باز خواهد گشت.


گل محمدزاده با بیان اینکه در بخش کاروان های دانشجوئی آذربایجان شرقی بزرگترین کاروان کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: قرار است تعداد ۴۰ کاروان به استعداد چهار هزار و ۲۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان تا ۲۷ اسفند ماه جاری از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کنند.
وی با بیان اینکه اعزام کاروان های اقشار نیز از ۲۹ اسفند جاری شروع شده است و تا نهم فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود در این حوزه نیز افزون بر ۱۰ هزار نفر از آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.
رئیس ستاد راهیان نور سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه استقبال از این کاروان ها روز به روز و سال به سال افزایش دارد، اظهار داشت: سپاه عاشورا با بسیج امکانات خود تلاش می کند با فراهم سازی محل اسکان مناسب، برنامه های فرهنگی و معنوی ویژه و ارایه خدمات رفاهی تا حد امکان شرایط مناسب سفر زیارتی و معنوی زائران را ایجاد کند.
گل محمدزاده برپایی نمایشگاه لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس در مناطقه عملیاتی جنوب کشور را از جمله اقدامات سپاه عاشورا برشمرد که در محل اردوگاه شهید باکری خرمشهر برای بازدید علاقمندان و زائران آذربایجان شرقی و سایر استان ها راه اندازی شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.