مجمع الجزایر میکرونزی یا ” ایالات فدرال میکرونزی” یک کشور مستقل اما وابسته به ایالات متحده آمریکا در غرب اقیانوس آرام است که مساحت آن ۷۰۲ کیلومتر مربع است.

در حالی که به رغم اعلام مقامات آمریکا، دولت استرالیا در پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکایی بر ضد ایران در تردید است، اما (کشور ذره‌ای) مجمع‌الجزایر “میکرونزی”،  “مایک پمپئو” را نامید نکرده و از ابتکارات و سیاست‌های این کشور در اقیانوس آرام و بر ضد چین و نیز تشکیل ائتلافی دریایی با ادعای تضمین امنیت کشتیرانی بین‌المللی در آبراه خلیج فارس، حمایت کرده است!

به گزارش آیرال خبر، روزنامه “لس‌آنجلس تایمز” در گزارشی به دستاورد سفر ۳ روزه “مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا به استرالیا و برخی دولت‌های ذره‌ای تحت‌الحمایه آمریکا در حوزه اقیانوس آرام پرداخته و با اشاره به تردید دولت استرالیا در پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا بر ضد ایران، نوشته: اما رییس (کشور ذره‌ای) مجمع الجزایر میکرونزی در جریان سفر چند ساعته پمپئو به این کشور، به او قول داده در هرنوع ائتلاف این کشور در اقیانوس آرام بر ضد چین، واشنگتن را همراهی کند.

دستاورد

لس آنجلس تایمز نوشته: در تاریخ سیاسی ایالات متحده آمریکا پمپئو نخستین وزیر خارجه مستقری است که به پایتخت “میکرونزی” سفر کرده است.

مجمع الجزایر میکرونزی یا ” ایالات فدرال میکرونزی” یک کشور مستقل اما  وابسته به ایالات متحده آمریکا در غرب اقیانوس آرام است که مساحت آن ۷۰۲ کیلومتر مربع است.

این کشور ذره‌ای  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی پیرو سیاست خارجی آمریکا است و بر این اساس ایالات متحده آمریکا مسئولیت دفاع کامل از آن را بر عهده دارد.

سفر کوتاه پمپئو به میکرونزی و جزایر مارشال/عکس: آسوشیتدپرس و CNP

دستاورد

 

دستاورد

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، تا کنون دولت ترامپ به جز بریتانیا نتوانسته حضور متحدانش را در ائتلافی جهانی به رهبری خود برای تضمین امنیت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و تنگه هرمز، جلب کند و این در حالی است که پمپئو روز یکشنبه در سیدنی استرالیا از پیوستن دولت کانبرا به ائتلاف دریایی سخن گفته است، مساله‌ای که با اظهارات تردید‌آمیز مقامات استرالیا در این باره در هاله‌ای از شک و ابهام قرار دارد.

وزیر دفاع استرالیا در اظهاراتی تردید آمیز درباره پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا بر ضد ایران در خلیج فارس، گفت: ” ما هم از شدت تنش‌ها در منطقه (خلیج فارس) نگران هستیم و حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان را به شدت محکوم می کنیم…  اما ما در نهایت مثل همیشه، تصمیم خود را بر مبنای منافع ملی‌مان خواهیم گرفت.”

از سوی دیگر تا کنون کشورهای ژاپن و آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند مایل به پیوستن به این ماجراجویی جدید نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس نیستند و نمی‌خواهند سطح تنش ها در منطقه را افزایش دهند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.