رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مشخص شود تا پایان سال چه تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود، گفت: باید توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی “انبوه بر” در تهران داشته باشیم.

به گزارش آیرال خبر، مهدی چمران در آئین بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی بوس جدید و تحویل دوهزارمین تاکسی نوسازی شده در سال جاری، گفت: باید از وزارت کشور برای تلاشی که کرده‌اند قدردانی کنیم. چرا که با وجود مشکلات کمبود اعتبارات ۸۰ درصد سهم خود را در خرید اتوبوس‌ها پرداخت کرده‌اند که این اقدامات جای قدردانی دارد. امیدواریم علاوه بر استمرار این اقدامات، شاهد افزایش آنها نیز باشیم.

نیاز تهران به ۸۰۰۰ اتوبوس بر اساس طرح جامع ترافیک

وی افزود: حدود ۸۰۰۰ اتوبوس بر اساس طرح جامع ترافیک در تهران باید داشته باشیم که هنگام تحویل مدیریت شهری وجود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس اعلام شد که با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد ۱۷۵۰ دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: با ۵۵۰ دستگاه بازسازی شده و ۲۰۰ دستگاهی که اضافه شد و اتوبوس‌هایی که تا آخر آبانماه وارد ناوگان خواهد شد، امیدواریم حداقل نیمی از ۶۰۰۰ دستگاهی که پیشتر به مدیریت شهری قبلی تحویل داده بودیم برای خدمت رسانی به مردم مهیا شود.

وی تاکید کرد: بی تردید تاکسی از میزان و حجم ترافیک کم نمی‌کند و حمل و نقل انبوه بر باید مورد استفاده قرار بگیرد. اگر افرادی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند را ترغیب به عدم استفاده کنیم باید وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز را داشته باشیم. اگر برای آلودگی هوا دلسوزی می‌کنیم باید بدانیم ریشه حل این موضوع در همین جاست که راهکار آن نیز افزایش حمل و نقل عمومی است. در این راستا هم شهرداری و هم وزارت کشور تلاش خوبی را انجام داده‌اند. لذا امیدواریم تا پایان سال رقم عمده و درستی برای ورود اتوبوس‌های جدید شاهد باشیم.

ورود قطارهای جدید به ناوگان ریلی حدود یک سال و نیم زمان نیاز دارد

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ورود قطارهای جدید به ناوگان ریلی حدود یک سال و نیم زمان نیاز دارد، افزود: مدت‌ها بود در دوره گذشته لوازم یدکی قطارهای مترو خریداری نمی‌شد و این لوازم از روی قطارهای معیوب برداشته و استفاده می‌شد. در همین شرایط بود که عده‌ای افتخار می‌کردند که ساخت و ساز متوقف شده در حالیکه این امر در همه حوزه‌ها از جمله مسکن و … رسوخ کرده بود و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور نیز گفت: در طول سه دهه گذشته در حوزه شهری اقدامات ارزشمندی در بخش‌های مختلف از جمله خدمات شهری و ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده که همگی قابل تقدیر است.

وی افزود: در حال حاضر دو مشکل و چالش جدی داریم که در هنگام سهمیه بندی بنزین عده زیادی از شهروندان به سمت حمل و نقل عمومی روی آوردند؛ اما با تمام تلاش‌های انجام شده نتوانستیم اتوبوسی به ناوگان اضافه کنیم. پس از آن نیز کرونا آمد و باز هم موفق به اضافه شدن اتوبوس نشدیم. با همت شهرداری و با تاکید وزیر کشور امروز روزنه‌هایی باز شده که امیدواریم برکات آن تداوم داشته باشد. خوشبختانه در حوزه مدیریت شهری پس از انقلاب اتفاقات ارزشمندی رخ داده و امیدواریم بحث آلودگی هوا و ترافیک در شهرهای ما به ویژه کلانشهرها حل و فصل شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.